Ga naar inhoud

Excel - data map


mvmalssen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vanmorgen was ik bij een cursus over digitale fotografie en wij hebben niets aan de laptop veranderd.

 

Vanmiddag wilde in in Excel 2010 verder werken en mijn hele bestandenmap was verdwenen. Ik heb zeker weten niets verwijderd.

Ik heb er verschillende jaren o.a. ook de boekhouding van mijn vereniging erin staan = alles weg.

 

3 bestanden uit deze map heb ik wel intussen terug kunnen vinden, maar ook met zoeken vindt ik niets.

 

Kunt u mij s.v.p. een tip geven hoe ik deze bestanden terug kan vinden.

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even meedenken:

- met exel-zelf heeft het volgens mij niets te maken, 'k zou je topic dan ook naar Windows (welke versie heb je?) willen verplaatsen

 

-  je kon drie bestanden terugvinden: HOE en wààr heb je die teruggevonden?

 

- heb je al in je prullenbak gekeken?

 

(enne: ook belangrijk: heb je er echt geen kopieën van ergens?  Van belangrijke bestanden slechts één versie bewaren is eigenlijk vroeg of laat om moeilijkheden vragen - stel bv ook dat je schijf het begeeft - dan ben je in dat geval toch àlles kwijt ? ?  :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

 

Ik heb windows 10

 

Met de Verkenner ben ik gaan zoeken en onder de rubriek - snelle toegang - zag ik ze staan.

 

In de prullenbak heb ik ook gekeken en zover alles terug gezet.

 

 

Natuurlijk is het stom van mij, dat ik nog geen reservebestanden heb gemaakt. Ik had heel veel problemen met mijn laptop en net ben ik zover dat weer alles verzoenljk draait. Door enorme drukte ben ik nog niet eraan toe gekomen om die kopieeén te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"en zover alles teruggezet": bedoel je die 3 bestanden van daarstraks of vond je er nog meer?

 

EN: die drie zullen nog wel in Snelle Toegang staan - klik bij één ervan eens rechts op en kijk naar 'Locatie' - en ga dan eens op die plaats kijken of je er nog andere terugvindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dus wellicht die map dan toch versleept hebben naar je Wordmap zonder dat je dit bewust was denk ik.

 

Hoe dan ook: je kreeg een 'schot voor de boeg' - sla nu al maar dadelijk je bestanden op een andere schijf (NIET andere partitie op dezelfde schijf!), op een stick of in de cloud op, voor-het-geval-dat  (en hou ze geregeld bij :) )

 

Bovenaan rechts, staat Modereer Onderwerp: hier kan jij je vraag zelf sluiten (als ze voor jou voldoende beantwoord is)

 

(en graag gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.