Ga naar inhoud

Upgrade Android op smartphone


Abramelin

Aanbevolen berichten

Beste leden en medewerkers

 

 

Wanneer we op de smartphone een upgrade willen doen van de OS (Android) dan krijgen we in 4g netwerk de melding "apparaat is not routed".

Ik neem aan dat dit alleen kan via een vast internet (wifi). Zo is dat ook uitgevoerd.

De bedoelinh was eigelijk om 2 mobiele apparaten te hebben (smartphone en tablet, beide op 4G) en geen vast internet meer. De abonnementen stapelen maar op,, u begrijpt wel he.

Maar als ik vast internet opzeg, hoe moet die smartphone dan een upgrade krijgen in het vervolg. Eventueel via de winkel van de provider?

Is dit ook zo bij mac en windowsphone?.Vaste router vereist?

En hoe te omzeilen?

 

Abramelin

aangepast door Abramelin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Wifi uitgezet en enkel DATA aanstaan?

 

Het maak niks uit dat je wifi of DATA hebt.

 

Bedenk dat 4G nogal prijzig is als je veel op internet gaat.

Ik zou internet en GSM abonnement eens nakijken of het niet goedkoper kan door minder snelle internet te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de smart heeft mijn vrouw vorige maand slechts 15% verbruikt van haar volume. Het is een 25 euro abo van base met smartphone in promo. 3GB/ maand aan data. Voor haar volstaat dat. Doel is dat ik voor mezelf op termijn een mobiel abo kan hebben van 5 of 10GB en dat vast internet thuis voltooid verleden tijd is. Maar zoals ik schreef, wifi is nodig om een upgrade te kunnen doen van het mobieltje. Ve houden in de gaten dat er geen oververbruik is, dan is het niet zo duur.

 

Enige probleem op korte termijn (zodra er abo zijn met meer datavolume) dat een upgrade van de mobieltjes onmogelijk zal zijn. Een upgrade wordt enkel aangeboden als je wifi gebruikt, dus via de vaste router. Dus het lijkt er op dat we verplicht zijn om een mobiele + een vaste verbinding te houden.

Ik wil van die vaste verbinding af. Dan hebben we beide internet buitenshuis.

Maar met een verouderde versie van het OS blijven zitten is ook geen goed idee meen ik.

aangepast door Abramelin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de site eens bezoeken van HTC. Op dat ding krijg ik bij 4g melding "apparaat is not routed".

De update is uitgevoerd via wifi. Voorlopig heb ik dat nog.

Excuses dat ik het merk niet vermeld heb. Maar ivm regels op sommige forum betreft reclame maken ...

Mijn idee was dat Android die melding altijd gaf.

 

Trouwens, ik meen te begrijpen dat het bij samsung gaat over update van aanwezige apps?

Op de Samsung tab 3 van de buur werd me gevraagd een upgrade van het OS zelf te doen. Dat konden we niet vinden.

Op de phone bij ons werd een Android Upgrade aangeboden. Niet een update van software. Dat kan wel via 4g. De upgrade niet.

Nu, het apparaat is nagelnieuw, het is nog wat zoeken, maar ik meen dat het bij deze phone wel gaat bij upgrade over de nieuwste versie van Android.

aangepast door Abramelin
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.