Ga naar inhoud

Cumulatieve update gefaald: kb3156421


yolan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb gisteren de nieuwe update van Windows automatisch gedownload gekregen. Vandaag startte ik mijn computer op en zegde mijn computer dat de update gefaald has en het de wijzigingen aan het terugzetten was. Dit krijg ik nu wel iedere keer als ik mijn PC opnieuw opstart, waardoor hij eigenlijk 2 keer opstart (1 keer om te installeren en 1 keer om te rollbacken). Is het mogelijk om dit te repareren?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je logje is wat abracadabra voor mij, maar ik zie er de foutmelding 0x8007000 in verschijnen.

 

Probeer daarom even Run the DISM tool uit?  (2de stap dus)

 

Bij iemand lukte dit ook niet, maar die kreeg het in orde door:

I managed to fix it by stopping the windows update process and deleting all of the software distribution directory. Rebooted, started the update process again and that looks to have solved it!

 

Proberen maar zou ik zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

re klik op windowsknop in de startbalk  > logboeken

 

en dan toch even dit: "Kijk ook even in je logboeken of je een terugkerende fout vind rond (het tijdstip van) het updaten?  Zo ja, vermeld ze hier (copy/paste of screenshot)"

 

We gaan vorige stap even hernemen, maar met een uitbreiding:

(daarstraks vergeten te zeggen: je moet het wel als adminsitrator uitvoeren, die repairwindowsupdates.exe)

 

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service
Scroll naar beneden en dan ziet je Windows update en met de rechtermuisknop op stoppen klikken.

Ga dan naar C:\Windows\SoftwareDistribution
Bij map download alles leeg maken
>>>  Bij map DataStore alles leeg maken (ook map logs)

Terug naar service en Windows update met de rechtermuisknop starten.

Nu zal je weer update krijgen en hopelijk dat het nu wel goed gaat.

 

nog een editje: wandel even naar http://decomputer.be/windows-update-problemen-en-oplossingen/ - voorgaande oplossingen staan ook daar, maar er staat méér. Probeer deze ook eventueel uit?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je ziet, zit het hem daar rond die 0x8007000 - mogelijk een download binnengehaald die (door/bij het downloaden) corrupt geworden is en die nog ergens op je systeem lijkt te staan.

 

Blijkbaar een 'taai' geval, want hier werkte het allemaal wel.

 

Probeer dit dan even: haal hem (de KB3156421) eens manueel binnen via  https://catalog.update.microsoft.com/

Je moet die pagina wèl openen in IE (en dan even naar die update op zoek gaan)

Haal hem dus manueel binnen op je schijf en zet hem dan in verkenner zelf in gang.

Kijken of het nu lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.