Ga naar inhoud

homegroupuser$ - administrator, weg


Mno

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpforum, 

 

Af en toe lees ik hier antwoorden op mijn vragen, maar dit keer heb ik een vraag zonder antwoord.

Hopelijk heeft iemand het antwoord en de tijd om mij te helpen.

 

Ik wilde een account met wachtwoord maken voor mijn vriendin, dit ging goed. Toen wilde ik wat wijzigen in map beveiliging doorvoeren, zodat ze niet overal bij kan.

Dit leek goed te zijn. Maar hiermee blokkeerde ik mijn eigen toestemming.

Daarom heb ik mijn account van "homegroupuser$" aangepast naar "administrator", zodat ik alle toegang zou houden.

Maar, dat ging grandioos mis: mijn eigen account is ineens niet meer op in te loggen! Bij het aanmeldscherm van windows verschijnt deze namelijk niet meer.

Al staat deze nog wel gedocumenteerd.

 

 

Veilige modus opstarten lukt niet, en bij configuratiescherm -> user accounts control 2 -> staat deze nu als homeusers.

Ik kan daar geen aanpassingen maken vanuit het huidige account.

Bij uitvoeren heb ik dit al geprobeerd:

net user homegroupuser$ /active:yes

net user administrator /active:yes

 

Dit doet niets. Help!? Ik heb er een jaar aan data staan op het bureaublad, en dat is niet meer toegankelijk :(

Als iemand weet hoe ik die data (mapje op bureaublad) kan herstellen ben ik ook enorm geholpen!

 

Groet,

Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.