Ga naar inhoud

Javascript melding na verzenden van een form


luus

Aanbevolen berichten

Dag iedereen!

Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende probleem.

Op mijn webwinkel staan 10 producten per pagina, met telkens een bestelknop naast elk product (dus 10 forms/pagina).

Voorbeeld: Het Vlaams Zaadhuis :: Le Jardinier du Nord

Hoe kan ik nu na een submit op een product onder de bestelknop van dat product een vermelding 'toegevoegd' laten verschijnen? Na een druk op de knop is er geen redirect of paginarefresh, dus de klant blijft op de zelfde pagina.

Hopend op een antwoordje, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Het is ook mogelijk om JQuery te gebruiken. Dit is een library waar je een soort ripp-off van Ajax in kan "programmeren". Dit is veel makkelijker als het echte Ajax.

De library moet je importeren als JavaScript file:

<script language="javascript" src="JQuery.js"></script>

Hierna kun je zelf een JavaScript file schrijven wat de Ajax request uitvoert.

Documentaties over JQuery kun je vinden op www.jquery.com

Hier is ook de library te downloaden.

Met vriendelijke groet,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Een voorbeeld van zo een JQuery script kan zijn:

elke bestelknop moet een los formuliertje zijn, en kan gewoon op de normale manier geprogrammeerd worden zoals je gewend bent als een POST request.

Wanneer je je stukje JQuery er dan wilt inzetten, doe je ongeveer zoiets.. (Even vlug uit mijn hoofd)

$(document).ready(function() { 
    $('.Form').ajaxForm(function() { 
         $('input[type=submit]', this).val('toegevoegd');
         $('input[type=submit]', this).attr('disabled', 'disabled');
    }); 
}); 

zoiets geloof ik.

Wat hij doet is eerst controleren of de pagina volledig geladen is. Daarna doet hij alle formulieren met de class: "Form" de functie 'ajaxForm' op zetten. (submit zonder refresh).

Vervolgens veranderd hij de waarde van de knop naar: "toegevoegd", en daarna wordt de knop op non-actief gezet.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.