Ga naar inhoud

welke formule moet ik gebruiken?


kkar

Aanbevolen berichten

Dank U voor de oplossing,maar als het niet kan met een formule ben ik ook best tevreden met de  vert.zoekenfunctie.

 

Vriendelijke groeten

Karel

Hallo alpha,

 

Heb nogwel een vraag of dat kan met een formule,als er nu meer dan een op dezelfde hoogte staan kan ie dan die allen in cel x1 zetten  ?

b.v.b. 

f10 1   g10 jan                         cel f13 staat 4 en in cel f12 staat 4

f11 2   g11 feb                         kan dan in cel x1" mrt mei" komen,als cel f11 ook 4 staat dan zou in cel x1 "feb mrt mei" staan.

f12 4   g12 mrt

f13 4   g13 mei

 

Alhoewel ik wel vrees dat het niet kan met een formule,maar wel met vba .

 

Groeten

Karel

 

aangepast door kkar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande formule kun je gebruiken voor 3 waarden.

Let op: deze oplossing geldt voor jouw specifieke geval; voorwaarde is dus dat de getallen in de F-kolom oplopend gesorteerd zijn én dat de maximum-getallen meteen na elkaar voorkomen. Dus geen tussenliggende cellen met een ander- of geen getal.

Als het maximum meer dan drie x voorkomt, dan kun je de formule nog uitbreiden.

=INDEX(F10:G13;VERGELIJKEN(MAX(F10:F13);F10:F13;0);2)&ALS.FOUT(" "&INDEX(F10:G13;VERGELIJKEN(MAX(F10:F13);F10:F13;0)+1;2);"")&ALS.FOUT(" "&INDEX(F10:G13;VERGELIJKEN(MAX(F10:F13);F10:F13;0)+2;2);"")
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.