Ga naar inhoud

aanschaf lichtgewicht laptop dell xps 13? ervaringen? ev. alternatieven?


Aanbevolen berichten

Beste

 

Graag had ik wat advies ingewonnen over de aanschaf van een nieuwe laptop.

Ik overweeg momenteel om mijn huidige laptop te vervangen.

 

 

 

Overzicht stappenplan:

-waarvoor nodig?                         fotobewerking, heel officepakket, intensief gebruik,

 

-budget                                         1000-1500 max.

-voorkeur bepaalde merken          n.v.t.

-nieuwe functies nodig                  ja

-schermgrootte                             12 of 13 inch

-specifieke wensen                        hoe lichter hoe beter

-azertyklavier

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, blijkbaar is mijn bericht geplaatst per ongeluk voor het af was (edge deed opeens raar).

Dit moest de post worden:

 

Beste

 

Graag had ik wat advies ingewonnen over de aanschaf van een nieuwe laptop. Ik overweeg momenteel om mijn huidige laptop te vervangen (hp probook 6570b).

 

Overzicht stappenplan:

-waarvoor nodig?                     fotobewerking, alle officepakketten, intensief gebruik, multitasken, werken op tram/bus, af en toe games op degelijke settings (medium is nog acceptabel) bv. d3, films kijken (min. full hd, scherp en goed contrast), beamen en werken op externe projector.

 

-budget         1000-1500 max.

-voorkeur bepaalde merken        nvt

-nieuwe functies nodig                ja, zowel school als op mijn werk

-schermgrootte                    12-13 inch, indien nog altijd lichtgewicht max. 15 inch

-specifieke wensen            minimum: 250 gb ssd, 8gb ram, lange accuduur, iets zakelijk uiterlijk

-azertyklavier

 

Ik had mijn oog laten vallen op een dell xps 13 met een intel iris graphics. Ik heb ergens gelezen dat die maar een hele lichte verbetering is van een intel hd. Ik weet niet in hoeverre de prijzen van de XPS correct zijn voor hetgeen je krijgt en of de toestellen van de xps serie wel degelijk zijn. Ook weet ik niet of het de beste keuze is voor mijn wensen, vandaar dat ik hulp zoek.

 

Graag zou ik ook informatie inwinnen over eventuele alternatieven voor de XPS 13.Ik zou eventueel voor 900 euro aan een hp elitebook 840 G2 kunnen geraken. Is dit een eerlijke prijs en kan het toestel aan mijn wensen tegemoet komen?

 

Zou iemand me alsjeblieft wat advies kunnen/willen geven?

 

Met vriendelijke groeten

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft deze laptop en is echt heel licht maar heeft slechts 128 GB SSD en geen HDMI

 

Maar deze laptop heeft wel HDMI + 256 GB harddisk

 

Office dient je bij beiden apart aan te kopen en is helemaal niet moeilijk om te installeren.

 

Uw beiden vernoemde laptop kan je best een link geven want er zijn verschillende versie.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft, bedankt voor uw antwoord.

 

Ook bedankt voor de links. De Toshiba spreekt mij momenteel ook aan die u gelinkt heeft. Van Macs of systemen met Linux blijf ik liever af aangezien ik spijtig genoeg nooit met deze besturingssystemen heb gewerkt.

 

http://www8.hp.com/be/nl/products/laptops/product-detail.html?oid=7343202#!tab=specs is de link naar de HP laptop Intel® Core™ i5-5200U met Intel HD Graphics 5500 (2,2 GHz, tot 2,7 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 3 MB cache, 2 cores), 4gb ram (zou er dan nog 4 bijkopen ev.), 128gb hdd

Sorry, ik vind niet direct de link van de website die alle specificaties heeft waar ik hem kan verkrijgen.

 

http://www.dell.com/be/bedrijven/p/xps-13-9350-laptop/pd?oc=bnx9322&model_id=xps-13-9350-laptop&l=nl&s=bsd ofwel diegene met de 8gb ram + 256gb ssd (heeft dezelfde specs op die 2 na  (prijzen zijn wel serieus terug de hoogte ingegaan t.o.v. 2 maanden geleden, hopen als ie het zou worden dat de prijzen terug dalen :)).

Ik heb wel wat bedenkingen over mijn ram hier, aangezien ik ergens gelezen heb dat dat op het moederbord niet verwijderbaar is.

 

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij HP is niet duidelijk maar op deze pagina staat de modellen

Dell Laptop is uiteraard ook zeer goed maar is wel boven uw budget dat je voorstelde.

Let op: dat is prijs exclusief BTW van 21% !!!!

Kenmerk is ook als je langer dat 1 jaar waarborg wilt dat je ook voor moet betalen.

Maar service is wel bij Dell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

 

Hebt u misschien ervaring met de garantievoorwaarden van verkopers als je bv. een laptop in een gewone pc winkel binnen doet voor onderhoud of reparaties? Kan je als zij het niet kunnen maken alsnog een "garantie opnieuw" aanvragen vb. bij dell?

 

Als de prijzen zo hoog blijven dan valt de dell weg,als de btw er nog bijkomt is dat inderdaad wel vrij duur en met de extra garantie die je er moet bijkopen. Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat je dat niet direct moet bijkopen.

 

Ik ben aan het hopen dat de prijzen binnen 2 maanden zakken, anders overweeg ik om  ev. toch voor de hp te gaan of voor uw voorgestelde Toshiba.

 

Ik voel me altijd onzeker als het over laptops gaat aangezien het niet zo simpel is als je stukken hebt om zoals met mijn desktop relatief goedkoop af te zijn met maar 1 compartiment te vervangen :s nieuw moederbordje kost al snel zo'n 300 euro terwijl ik met mijn desktop snel gesteld was... Ook qua futurproof twijfel ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medion staat bekend om zijn service.

Dat wordt hier regelmatig ook bevestigd.

 

Producten die gekocht worden bij Coobleu kan je altijd laten herstellen.

Je krijg een mail met verzendcode zodat uw laptop kan verzenden.

Belangrijk is wel dat je uw laptop doos bewaard.

 

HP geeft ook een zeer goede service.

 

Minder goede service voor zover ik weet is MSI

Want dan moet de toestellen terug naar Polen en dat duurt nogal lang.

 

Je mag absoluut pc niet met laptop vergelijken.

Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die overal zijn pc meeneemt tenzij iemand vanwege zijn beroep.

 

Laptop prijzen is niet zoals PC prijzen.

PC onderdelen / volledige pc is afhankelijk van de nieuwe producten en dan kan het wel snel dalen.

 

Bij laptop is minder het geval.

Dat heeft ook veel te maken dat men op laatste moment een nieuwe onderdeel toevoegt in de laptop en dan geeft met een ander model nummer.

Bijvoorbeeld bij HP ziet je bij model N6Q16EA en dat is bepaalde typen met bepaald onderdelen.

Dus moet je ook goed opletten wat er allemaal erin zit want de ene model is niet de ander model.

 

Nota: zelf heb ik verschillende Asus laptop en is er nog nooit 1 moeten laten herstellen.

Misschien had ik geluk.

Alhoewel hier geword gemeld dat men moet laten herstellen.

Maar Asus geeft wel goede service want je kan rechtstreeks naar toe sturen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Wees maar gerust dat ik het niet zie zitten om mijn desktop mij te nemen want dat ding weegt samen 15 kg door mijn zware kast en de onderdelen die erin zitten  :xd: Mijn rug is soms al "geradbrakt" door mijn tas met benodigde documenten en mijn 2.3kg laptop mee te sleuren aangezien ik meestal ver met het ding moet wandelen :-)

Ik heb al reeds met succes van webwinkels zoals coolblue en bol.com onderdelen van mijn desktop en een monitor besteld, maar het enige probleem is dat mijn familieleden de dozen beu zijn op zolder...  

 

Ik zou nog graag 2 dingen weten over laptops als dat niet teveel is gevraagd. Als ik een lichtgewichtje zou nemen met een aparte grafische kaart, zou dan ev. als die kapot is er een iets nieuwere versie van een mobiele GPU van hetzelfde merk kunnen ingestoken worden als de rest van de hardware het zou kunnen trekken en er eventueel een ondersteunende driver bestaat? Of is dat eigenlijk al een zo goed als verloren zaak?

En is het zo dat ik me niet blind moet staren als eentje met een processor van de 6de generatie ook maar 2.1ghz zou draaien dat dat nog altijd veel beter is dan mijn oude van de derde generatie en er dus eigenlijk vrij weinig toe doet?

 

Ik denk ondertussen om de dell toch te laten schieten omdat er momenteel wat meer nadelen zijn als voordelen omtrent prijs, de extra kosten voor de service en die prijzen exclusief de btw... Op dat laatste had ik totaal niet op gelet dus bedankt om me dat even mee te delen. Service van HP is idd ook zeer goed maar al vaak brokken gehad met mijn huidige en mijn vorige hp laptop, dat doet me ook even twijfelen.

 

Bedankt dat u mij heeft verder geholpen. Weer een pak bijgeleerd dankzij u :)

Ik heb nu een beter idee wat de alternatieven zijn zowel voor specs als voor de merken, dat gaat mijn keuze zeker op het einde vergemakkelijken en me wat zekerder maken van mijn aankoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

How how

​Je mag niet blind staren om volgens jou amper 2.1 GHz

Vroeger was dat 1 processor met 1 core van 3.5 GHz

Nu kan dat 1 processor maar liefst 12 core van bijvoorbeeld 2.1 GHz

Als je 12 x 2.1 Ghz tel moet ik jou nog vertellen dat in dit geval 3.5 GHz veel langzamer is?

 

Onderdelen dozen van computer zelf:

Ik zou het bewaren tot 6 maanden want dan moet de fabrikant altijd herstellen.

Na 6 maanden tot 2 jaar moet jij bewijzen dat het een fabrieksfout is.

Maar meestal wordt zelfs tot 2 jaar (verkoper) geen probleem om te laten herstellen.

 

Laptop doos zou ik wel bewaren want je weet nooit.

 

Wat betreft: videokaart:

Als je een fatsoenlijke processor kies dan is de videokaart maar dan voldoende voor algemeen gebruikt.

Het is als je zware games doet dat je moet doen.

Bovendien wordt de laptop zwaarder door videokaart en ook zwaarder cell batterij wat de prijs weer omhoog jaagt.

In principe kan je meestal geen onderdelen kopen voor laptop.

Soms is het toch mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje, klaar en duidelijk  :) zowel over de garantie als de processor als de videokaart.

Ik was me idd al enkele maanden blind en in het duister aan het staren over de processoren (en de rest wat ik in het begin hier had gevraagd in deze post)...

Bedankt voor uw hulp.

Ik zal zeer binnenkort de knoop doorhakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.