Ga naar inhoud

Gast coureurski

Aanbevolen berichten

Gast coureurski

Hallo,

Ik heb vandaag mijn pc RAM-gegheugen uitgebreidt met 512mB pc3200.

Er zat reeds één in van 512mB pc3200 maar nu zie ik dat het een cl3 is en degene ik nu bijgestoken heb is cl2.5 als ik in de setup van mijn bios ga staat er 1024mB pc2700. Zou dat komen omdat de ene cl3 is en de andere cl2.5:confused:

Als iemand mij hiermee kan helpen:D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb vandaag mijn pc RAM-gegheugen uitgebreidt met 512mB pc3200.

Er zat reeds één in van 512mB pc3200 maar nu zie ik dat het een cl3 is en degene ik nu bijgestoken heb is cl2.5 als ik in de setup van mijn bios ga staat er 1024mB pc2700. Zou dat komen omdat de ene cl3 is en de andere cl2.5:confused:

Als iemand mij hiermee kan helpen:D.

Hoi Coureuski, welkom hier

dat klopt inderdaad,

in uw geval heb je dus 2 soorten gecombineerd met als enige verschil de CL. De CL kan varieren van 2 , 2,5 en 3 en principe is hoe lager hoe beter.

wanneer je in de handleiding van je moederbord zou nakijken kan je zien welke capaciteit je Ram-geheugenbanken hebben.

Ik vermoed dat uw moederbord geen ram accepteert van cl2.5. Ik weet niet of die CL directe oorzaak is, ik denk eerder mhz capaciteit.

Dit kan oorzaak zijn: uw moederbord accepteert voorbeeld volgende: (fictief voorbeeld)

Voorbeeld:

1 x 1gb pc3200 max

2 x 1gb pc2100 max

2x 512mb pc2700 max

Wanneer je dus 2x 512mb steekt van pc3200 (staat niet in lijst) zal je pc ze aannemen als PC2700

Uitleg "PC...."

PC2100: 266Mhz

PC2700: 333Mhz

PC3200: 400Mhz

PC3500: 433Mhz

PC3700: 466Mhz

PC4000: 500Mhz

PC4200: 533Mhz

Je had dus eerst 400mhz ram 512mb en nu is het totaal 333mhz

Zelf heb ik reeds meerdere malen dit voor gehad maar dan op vlak van mhz enkel en niet bij CL

Op vlak van prestaties zal je heel weinig verschil zien. Enkel in echt zware benchmarks wel dan

Wat kan je doen:

1. Zo laten :-) geeft weinig verschil

2. Terug naar de winkel met dat Ram staafje en inruilen voor eentje met CL3 mocht dit toch oorzaak zou zijn, wat ik betwijfel

Hopelijk ben je tevreden met de uitleg en snap je het een beetje

kijk voor alle zekerheid je handleiding na van je moederbord en laat eventueel even weten wat hij ondersteund van RAM geheugen, dan kan ik nog meer zekerheid geven

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast coureurski

Hallo Karel,

Bedankt voor de nuttige info.

Intussen is het probleem opgelost het was gewoon mijn bios die de verkeerde info weergaf ik heb dan met CPU-Z gecontroleerd en alles is oké

Toch bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.