Ga naar inhoud

Bbox2 vs Airport Extreme


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn wifi. Ik kan niet meer verbinden en krijg de foutmelding invalid pasword.

 

Mijn set-up is als volgt:

 

- Bbox 2 die via LAN1 verbonden is met LAN poort op Airport Extreme;

- Wireless is uitgeschakeld op Bbox;

- Airport Extreme staat in brugmodus;

- Proximus TV is verbonden op LAN poort op Airpost Extreme;

 

als ik laptop verbind met kabel, heb ik goede verbinding. Van zodra ik de kabel verwijder en aanlog op draadloos, krijg ik "invalid pasword". Het paswoord is zeker goed geschreven en SSID wordt gevonden in de lijst.

 

Als ik de bescherming (WPA/WPA-2) uitschakel, verbindt hij wel maar blijft de snelheid uitermate beperkt.

 

Iemand die me verder kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al vaak geprobeerd, maar helpt niet.

 

Er stond ooit een perfect stappenplan op het net, want het is een bepaalde volgorde die dient te worden gevolgd, maar ik kan het niet meer vinden.

 

En als ik de verbinding tussen Bbox2 en AE maak via de WAN poort op de AE, dan heb ik wel internet, maar werkt TV niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende handleiding voor.

 

Je meld dat je paswoord niet goed is.

Dat betekend dat je Airport Extreme nieuw SSID en paswoord moet instellen.

Misschien moet je a z w q uit de paswoord laten en iets anders nemen want misschien is de toetsenbord landinstelling niet altijd juist

 

Maar mogelijk is uw virus update een probleem.

Ofwel als het hier over een laptop gaat moet je FN + Wifi toets klikken om internet te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.