Ga naar inhoud

BBOX 2 na Telenet Router +DMZ


kunoke

Aanbevolen berichten

Hallo, Wij zijn een paar jaar geleden van Proximus ( des tijds Belgacom) naar Telenet overgestapt. Nu vind ik dat Telenet hier veel sneller intenet heeft dan belgacom. Ik heb wel een hekel aan Telenet: omdat je maar 10 poorten kan forwarden. Maar ik heb begrepen dat je d.m.v Dmz alle poorten op 1 pc binnen het netwerk kan openen zetten. Dus ik las ook dat je na je modem/router nog een router kan plaatsen en dan de Dmz naar de 2e router laten gaan. Dus als ik mijn bbox2 aansloot op het Telenet netwerk met de 1e lan poort en dan de dmz binnen de Telenet instellingen in stel naar het ip van de 2e router. En als ik daar dan mijn server(s) aan de andere poorten van de bbox2 aansluit dat zou ik alleen de bbox2 moeten port forwarden en dat zou vanuit de router zonder de Telenet firewall moeten gaan naar het wereld wijde web. Maar tegenvaller het werkt niet zoals gepland.

Zou iemand misschien de juiste oplossing weten?

Alvast Bedankt.

Met Vriendelijke Groet Kuno.

P.S Dit zijn de instellingen van de Bbox2

P3.thumb.PNG.eebc159ddfa0b0642b3294864741e654.PNGP1.thumb.PNG.2cc42739503348d715526082a6f28305.PNGP2.thumb.PNG.2e08438a67e1472b5fdfe13dc301492c.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal onzin.

Als je in Telenet maximaal 10 poorten kan openen dan kan je met zoveel router daarna niet één poort meer openen.

Stel dat je poort 9245 moeten open in router 2 dan moet je in Telenet router ook poort 9245 openen naar het adres van router 2

Je kan onmogelijk in router 2 een poort openen zonder Telenet poort te openen.

Dat is toch niet meer dan logisch.

 

Zelfs als uw tweede router een eigen netwerk heeft zoals 172.30.2.1 dan nog moet je poort 9245 in Telenet openen voor router 172.30.2.1

Dus DZM heeft totaal geen zin want uw tweede router is namelijk geen computer maar een switch.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dan betekend dat uw netwerk zo lek dat iedereen bij u binnen kan.

Het is veel beter enkel poort openen dat nodig is.

Ik denk dat je verkeerd begrijp.

Poort 9245 naar IP adres van router 2 en dat is altijd in de range 192.168.0.XXX (ook als de tweede router als ip adres 172.30.2.1 is)

DMZ betekend dat je alles open zet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.