Ga naar inhoud

Safe mode niet mogelijk


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met drie Windows-partities; Windows 7, 8 en 10 waarbij de laatste als default bij opstarten is ingesteld.

Tot een paar dagen werkte alles nog goed, tot ik gisteren thuis kwam en merkte dat de pc vanzelf was aangegaan. Monitor was uit en ik heb de pc in de slaapstand uitgezet.

Vanmorgen wilde ik 'm opstarten maar dat lukte dus niet. Hij start normaal op tot net voor Windows moet gaan laden.

Geprobeerd via systeemherstel proberen terug te gaan maar dat ging niet omdat ik bedacht dat die optie uitgeschakeld was.

Ik kom ook niet in safe mode, niet via het keuzeopstartmenu tijdens opstarten, ook niet via recovery usb-stick. Ook niet via F8 (via bcdedit bootmenupolicy legacy). Ik kom tot waar ik optie 4 (safe mode) aan kan geven en dan wordt het scherm zwart en gebeurt er verder niks meer.

Ik denk, omdat dat het laatste was dat ik geinstalleerd heb, Ashampoo Backup 2016 de schuldige is. ik zie nl ook bij recovery een Ashampoo account ineens erbij staan waar ik trouwens niet inkom omdat het ww niet goed zou zijn. Zou ook niet weten wat het ww zou moeten zijn?!

Vraag is dus wat ik nu (nog) het beste kan doen? Want ik zou via safe mode (of elke andere manier) Ashampoo willen deinstalleren. Ik heb wel access via de twee andere Windows partities (die normaal te gebruiken zijn) tot de H:\ schijf (Windows 10).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar begint dus het probleem.

Ik heb geen herstelpunt dus dat gaat niet.

Bij opstartherstel geeft ie aan dat dat niet kan.

Bij opstartsettings wijzigen (die optie rechterrij) loopt het vast na restart.

Ik heb via Windows 8 uninstall gedaan op de Windows 10 partitie van Ashampoo backup en hij blijft nu hangen op het scherm met die blauwe windows met roterende dots.

Kom nog steeds niet in Safe Mode, (zwart scherm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  had Easybcd al geinstalleerd en heb W10 uitgevinkt, maar helaas.

Ik heb 'm intussen wel weer aan de gang gekregen. Echt van alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden.

Niks werkte tot ik het filmpje tegenkwam op deze link: http://www.windows10forums.com/threads/stuck-at-spinning-circle-during-startup.7581/

Exact gedaan wat gezegd werd en ziedaar, Windows 10 is weer in de lucht zonder (zichtbaar) verlies van data.

Het eerste dat ik nu ga doen is systeemherstel inschakelen!!

En uitvogelen hoe ik de twee andere Windows partities weer zichtbaar krijg, want met mijn geprobeer heb ik nu alleen nog maar Windows 10, maar dat is ook het belangrijkste!

Bedankt voor je hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.