Ga naar inhoud

Formules in excel


sjan0101

Aanbevolen berichten

Beste gebruikers, 


Ik heb een wens om een formule in excel te maken maar ik kom er niet uit. 

Wij voeren klanten in in een lijstje op excel, bij deze klant hoort een postcode. 
Nu hebben wij alle postcodes ingedeeld in gebieden zodat je kunt zien welke postcodes bij welk gebied komen, bijv postcode 3000 tot 4000 is utrecht ofzo. 
Nu wil ik graag een klant in voeren en als ik die invoer dat dan gelijk een tellertje omhoog gaat bij de gebieden, dus ik voer een klant in en die komt uit duitsland, en excel herkent de postcode en kiest het gebied waar dit bereik onder valt en de telling van duitse klanten schiet omhoog van 1 naar 2. 

Is dit te maken?
Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat sjan0101 goed geholpen is hier wil ik de andere forum gebruikers de oplossing niet onthouden.

sjan0101 zelf zullen we hier wel niet meer zien zoals tegenwoordig te doen gebruikelijk is als een oplossing is gegeven.

Werkt demotiverend voor de helpers die denken dat ze hier voor "de kat z'n viool" bezig zijn.

 

bucky

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.