Ga naar inhoud

administrator wachtwoord


schanulleke

Aanbevolen berichten

Hallo 

Misschien kan ik hier geholpen worden. Ik heb men laptop lange tijd niet gebruikt en weet nu mijn administrator wachtwoord niet meer.Dus kan niks verwijderen of erop zetten van programma's. Ik kan ook niks uitvoeren als administrator door rechts aan te klikken.Maar men kleinkinderen willen er altijd maar op en er komt zoveel erop te staan die ze niet meer kunnen spelen en ik kan het er niet meer afhalen moet steeds het w w invullen dat ik niet weet.Ik heb ook geen opstart cd van deze toshiba laptop van windows 8.1

Hoop dat er hier iemand hulp kan bieden want kan er ook geen virusscanner meer opzetten dus is niet meer beveiligd en gaan ermee op internet. Grts Bie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nokiaprox 

Ik heb dat allemaal geprobeerd maar ja een beginner en is niet gelukt.Nu zijn er ook in den bios dingen veranderd en krijg uur en datum zelfs niet meer goed nu pfff een vrouw en haar pc he een ramp en ik durf dat te zeggen hahahaha. Maar alvast bedankt voor den tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Passer

 

Hier een paar foto's van de bios. En zoals je ziet ik zet datum en tijd goed.Druk op save en dan bij opstart weer andere datum en uur en als ik hem dan wil aanpassen moet ik Administrator wachtwoord weten en das net het probleem.post-36879-0-84487400-1465683450_thumb.jpost-36879-0-07315200-1465683489_thumb.jpost-36879-0-99239800-1465683559_thumb.jpost-20315-0-69540600-1465719232_thumb.j

 

(even je mailadres onzichtbaar gemaakt)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb een plaatje gevonden wààr je in de bios je datum en tijd kan wijzigen:

 

post-20315-0-54706900-1465719540_thumb.j

 

Bij de pijl zie je wat je moet doen om iets te selecteren (dan wordt de tekst wit = je kan hem wijzigen)

onderaan zie je nog dingen staan.

 

Er staat o.a. bij Escape = exit : druk je op escape dan verlaat jij je bios.

 

Belangrijk: na het drukken van escape krijg je dan nog de vraag : save and exit ofwel discard and exit - dan kies je (eenmaal de datum en tijd aangepast) voor save and exit (want bij discard worden je wijzigingen nièt opgeslagen)

 

voor de rest: opletten wat je in de bios doet want - in gewone mensentaal - die vormt de basis waarop je windows gaat (niet gaat) werken

 

op die manier heb je dan de juiste datum en tijd terug

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft je wachtwoord: kijk even of je hier iets mee bent - dit is voor je al iets makkelijker dan die ultimate boot-cd:

link (<klik!)

 

Heb je het teruggevonden en wil je later de vervelende vraag naar het ingeven van een wachtwoord kwijt, dan kan je dit doen:

 

Start>>uitvoeren>>control userpasswords2.
En dan vinkje weghalen bij gebruikers moeten gebruikersnaam en wachtwoord opgeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, doe maar 'op het gemakje hé" !

 

en hier een ander linkje (moest je sommige dingen van die eerste link niet goed begrijpen, dan staat het hier wellicht ànders uitgelegd - je hebt hier ook bv nog  uitleg over 'welke account' heb ik - en zo)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.