Ga naar inhoud

ntoskrnl.exe bsod


DutchLM

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Enige tijd heb ik al last van bluescreens door ntoskrnl.exe, bijgevoegd zijn de DMP files van mijn 6 laatste crashes, de crashes gebeuren alleen als ik zit te gamen.

 

Ik heb natuurlijk voor het posten op dit forum eerst op google gezocht maar op elk forum stond weer wat anders dus besloot ik het maar zelf te gaan vragen, alvast bedankt voor de moeite. 

 

Minidump.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo sterk in het analyseren van minidump files maar ik meen aanwijzingen opgemerkt te hebben die in de richting van de videodriver wijzen.

We weten echter verder helemaal niets over je pc, daarom stel ik het volgende voor:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

 


Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo sterk in het analyseren van minidump files maar ik meen aanwijzingen opgemerkt te hebben die in de richting van de videodriver wijzen.

We weten echter verder helemaal niets over je pc, daarom stel ik het volgende voor:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Excuses was inderdaad vergeten dit erbij te zetten.

Bij deze:

24a4364dea.png

 

EDIT: Ik ben er trouwens zeker van dat mijn GPU drivers up to date zijn deze hou ik up to date met een tool van nvidia.

aangepast door DutchLM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

Ik had eigenlijk op een "Snapshot" gerekend omdat dit uitgebreidere info verstrekt.

En ik geloof je dat je de recentste driver van NVIDIA staan hebt.

Zelf heb ik ooit een zelfde probleem gehad als u. Na het terug zetten van een oudere driver was het probleem van de baan. Het is namelijk nooit uit te sluiten dat er een bugske in een driver zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

Ik had eigenlijk op een "Snapshot" gerekend omdat dit uitgebreidere info verstrekt.

En ik geloof je dat je de recentste driver van NVIDIA staan hebt.

Zelf heb ik ooit een zelfde probleem gehad als u. Na het terug zetten van een oudere driver was het probleem van de baan. Het is namelijk nooit uit te sluiten dat er een bugske in een driver zit.

Ik dacht even slimmer te zijn dan het programma, bij deze de Snapshot waar u om vroeg: http://speccy.piriform.com/results/FKQKnBQzhfINGDXoTSHVego

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Ben ik van op de hoogte, moest het veranderen omdat bepaalde programmas die ik eerder gebruikte niet goed functioneerde met de nieuwste java, maar goed dat je me erop wijst ik ga hem weer updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je dit kan uitvoeren.

Soms helpt het ook om bsod op te lossen.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2016 om 13:18, kweezie wabbit zei:

Probeer eens of je dit kan uitvoeren.

Soms helpt het ook om bsod op te lossen.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 
 
 

Hij heeft wel foutmeldingen gevonden, hopelijk is hieruit een oplossing te vinden.

 

Bijgevoegd is het CBS.log bestand, alvast bedankt!
 

CBS copy.txt

aangepast door DutchLM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het installeren van de nieuwste video drivers enige verbetering brengt.

Je kan de drivers hier downloaden
Klik op de groene knop Agree and download en sla het bestand op.
Ga dan naar het opgeslagen bestand en dubbelklik er op om de installatie te starten.
Volg verder de instructies van de installatieprocedure.
Herstart daarna de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.