Ga naar inhoud

Gast the insider

Aanbevolen berichten

Gast the insider

Hallo,

Ik ben zinnens van een nieuwe HD aan te schaffen : mijn "oude" doet het nog prima doch ietwat traag... zodoende stel ik mij de vraag hoe ik de inhoud van de "oude" HD kan overzetten op de nieuwe HD. Last but not least : is dat wel mogelijk ? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey insider

tuurlijk is dat mogelijk maar in wat voor een zin bedoel je dat.

wil je een clone van je oude hd naar de nieuwe hd dus eigelijk een perfecte copy.

als dit het geval is zou ik dit niet doen dan zou de nieuwe hd net zo sloom zijn als de oude

dit is wat ik zou doen

schoon de pc wat op met bv ccleaner

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

verwijder spyware met spybot sd

PC help forum - Downloads - Spybot - Search & Destroy

http://www.safer-networking.org/nl/tutorial/index.html handleiding

laat even weten wat er voor problemen zin gevonden tijdens het scannen van de programmas

mocht dit niks uithalen en alles blijft nog traag zou ik toch voor een schone instelatie van xp of vista kiezen (mischien staat er wel een recovery op je pc )

post even wat meer info over de pc en over het probleem wat je heb ivm de traagheid.

de inhoud overzetten: bestanden( muziek, text, enzz) zal niet zn probleem worden maar programma's zal je opnieuw moeten installeren ook xp/ vista

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider

Hallo Carpfever ! Bedankt voor uw reactie ! Ik wil een clone overzetten op een nieuwe HD. Waarom ? Nou toen ik dit las : Benchmarks Results - Review Tom's Hardware : WD's New Raptor Drive Is a Bird of Prey!

wist ik wat ik wou ! Een velociraptor is gewoonweg de max ! Maar.... ik zie ertegenop om die ganse zwik aan data manueel op die nieuwe HD te gaan plaatsen. Daarom vraag ik mij af of dit mogelijk is en vooral HOE ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider
hey insider

ik zou dan toch voor een programma zoals Norton Ghost gaan, dit is helaas niet gratis

hoe groot is de oude hd en hoeveel gebruik je er van ?

mvg carp

Mijn "oude" HD is 250 gb en ik gebruik er ongeveer 40 gb van .... darom is een snelle HD met een relatief kleine opslagcapaciteit voldoende voor mij.

ghost wordt mij inderdaad veel aangeraden maar zoals u zegt is het niet gratis en wil ik dat toch eerst eens uitproberen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider
ik zou als ik u was een verse windows installatie opzetten.

dit zal ook een hele hoop in prestatie schelen.

verder zou ik toch ook norton ghost aanraden

Ok ik zal erover nadenken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.