Ga naar inhoud

BSOD "Driver_IRQL Not Less Or Equal"...


Rianderous

Aanbevolen berichten

Op een pc, waar nog maar recent W7 op werd geïnstalleerd krijgen we regelmatig (kan meerdere keren per uur, heb niet direct de indruk dat ze het gevolg zijn van een bepaalde actie, maar eerder at random) een BSOD error "driver irql not less or equal"... 
Met "Bluescreenview" alle voorgaande BSOD meldingen bestudeerd, en die zien er allemaal min of meer uit zoals die ene die in bijlage staat. 

Lijkt me iets te maken hebben met USB drivers? Heb de laatste versie van de drivers geïnstalleerd maar brengt geen soelaas. 
 

pc specs: MSI H97 PC Mate moederbord en pentium G3250, 4GB DDR3 RAM, 2x WD RED 1TB HDD in RAID1. 

post-30097-0-48202200-1465409741_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op deze pagina (klik) uw chipset driver downloaden en installeren..

Daarna kan je usb 3.0 driver opnieuw installeren.

Doe dat ook voor ander driver dat nieuwer is dan de uwe.

 

Je kan eventueel ook in apparatenbeheer usb 3.0 installatie ongedaan maken met de rechtermuisknop en dan opnieuw opstarten.

 

Als dan niet voldoende werkt dan zou ik bios update want dat gaat ook over geheugen.

 

Waarom gaat jij niet over naar Windows 10 want uw moederbord ondersteund dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.