Ga naar inhoud

Wifi Versterker


Kimmyy

Aanbevolen berichten

Range extender ben ik niet voorstaander van want je ben afhankelijk van de signaal dat je krijgt van de router.

Maar als ik toch een nieuwe zou kopen dan zou ik deze toestel kiezen.

Ik weet niet of je nieuwe model van Telenet router hebt maar normaal gezien heeft die ook 2 signalanen 2.4 en 5.0 GHZ

De toestel is ook geschikt voor dergelijke router.

Dan kan je ook kiezen voor 5.0 GHZ en dat is een ander kanaal

Zelfs als uw router dat niet ondersteund dan kom de range extender goed van pas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik reeds zei ben ik niet zo'n een voorstaander van zulke dingen.

Je bent erg afhankelijk van de signaal.

Ik vind met netwerkkabel de beste en als dat niet gaat dan powerline en dat is netwerk via stopcontact en dus via elektriciteit en dat heb je altijd in uw huis.

Je hoeft bijna niks in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kim,

Ik vrees dat geen enkele wifi-versterker je probleem zal kunnen oplossen. Vermoedelijk is de verbinding tussen je telenet-modem en je versterker al gestoord, dus als daar al een slecht signaal binnenkomt, kan er niets goeds uitkomen.


Ik zou in jouw geval toch opteren voor een powerline (internet via stopcontact). Als je dit overweegt kan je een model zoals dit kiezen, met geïntegreerde stekkerdoos, zodat je geen stopcontact verliest: je steekt de adapter in het stopcontact op de muur en je stekkerdoos kan je dan aansluiten op die adapter. Op zo'n manier werken powerlines WEL, het omgekeerde (powerline in stekkerdoos werkt NIET). Ik gebruik al jaren powerlines op die manier en heb nog nooit problemen ondervonden.


Het model dat ik hierboven als voorbeeld geef is  niet het meest performante, maar wel het goedkoopste dat ik kan vinden.


Voordeel van deze configuratie:
- je hebt een stabiele verbinding tussen de telenet-modem en de powerline-wifi
- je hebt in (en rond) je kamer een betere wifi-dekking
- je kan zelfs je laptop met een kabel verbinden, wat vooral bij gamen een voordeel zal zijn (stabieler en sneller internet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.