Ga naar inhoud

Wifi op tablet valt weg


Aanbevolen berichten

Sinds kort valt het wifi signaal op mijn tablet steeds weg om dan even later weer ontvangst te vinden.

Dit gebeurd wel enkel als ik de tablet gebruik op een verdieping hoger dan waar de draadloze router zich bevindt. Het betreft een Samsung Galaxy  S2  die ik nog niet zo lang geleden gekocht heb. De eerste weken had ik wel overal goed ontvangst, ook op men andere tablet (Asus) heb ik dit probleem nooit of zeer zelden gehad.

Wanneer het wifi signaal weg valt krijg ik soms te lezen dat er een verificatiefout is, ik voer da weer men wachtwoord van de router weer in en dan  lukt het soms om weer even goed ontvangst te hebben maar het probleem herhaald zich later terug.
Meestal valt het signaal gewoon plots weg en moet hij weer zoeken. 

 

Ik gebruik dus,

Telenet
Samsung galaxy S2, met android 5.0.2
Asus met android 4.2.2
Belkin 34A2 draadloze router 

 


 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw model is een vrij oude model.

Als ik de handleiding ziet dan kan je alleen WEP beveiliging geven aan de signaal.

Tegenwoordig spreken we van WAP2 en dat is de meest veilige versie.

Nu is het zo dat nieuwe toestellen gebaseerd zijn op WAP2 versie maar ook bij voorkeur N of hoger signaal versie.

Maar het kan ook zijn dat er een ander probleem is.

Ik zou SSID naam veranderen en eventueel kanaal wijzigen en test het.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router is denk ik een jaar of 5 oud, nooit problemen mee gehad. Maar dan zou het inderdaad aan die oude beveiliging kunnen liggen.

Ik heb SSID veranderd en het kanaal geweizigd, nu een dag of 2 uit testen en zien of het wifi signaal nog wegvalt.

Ik laat nog iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.