Ga naar inhoud

Wachtwoord Win7 vergeten


nelke

Aanbevolen berichten

M'n vader heeft op één of andere manier een wachtwoord op zijn Windows 7 gezet. Hij kent het wachtwoord niet meer en kan zijn pc nu niet meer starten.

Ik heb eerst verschillende mogelijke wachtwoorden tevergeefs geprobeerd. Op het internet vind ik geen bruikbare oplossing om het ww eventueel terug te vinden of te resetten.

Het lijkt me het beste dat ik Windows 7 herinstalleer. Hij heeft geen bestanden op zijn pc staan, dus dat is geen probleem.

Kan ik die installatie met de recovery disk doen?

Ook zou ik zijn pc-configuratie zo simpel mogelijk willen houden (hij wil enkel surfen op het internet en mailen).

aangepast door nelke
oeps, te vlug gepost
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor ik werk op mijn laptop; op mijn vader's pc kan niet gewerkt worden precies omdat we er niet in kunnen zonder wachtwoord

Ik heb op mijn laptop de ubcd535.iso file op een CD gebrand - maar dan bleek pc van vader geen cd drive te hebben;

dan heb ik op mijn laptop de iso-file op USB-stick willen 'branden' 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk op mijn laptop om het iso-bestand te downloaden en te branden en mijn vader's pc probeerde ik te booten vanaf de usb stick.

Omdat die pc geen cd drive bleek te hebben, heb ik dan een oplossing gezocht om de ISO file op een USB Stick te 'branden' 

  • heb UNetBootin (Diskimage!) gebruikt en een Scandisk stick (op mijn laptop);
    op het einde vd installatie had ik keuze tussen 'Reboot' en 'Exit';
    ik wil geen problemen met mijn laptop, dus koos ik 'Exit' (--> verkeerde redenering ??)
  • deze files werden met UNetBootin op de stick gezet: ubnpathl, ubnfilel, syslinux.cfg en menu.c32 ... (-->voldoende??)
  • op de pc heb ik de boot zo ingesteld dat hij vanaf de USB moet booten.
  • als ik nu die pc wil starten met de USB stick, krijg ik een venster 'UNetBootin' met 'Default'
    en onder dat venster 'Press [Tab] to edit options'
    daaronder 'Automatic boot in ... seconds' ... en dat begint telkens opnieuw te tellen maar er gebeurt niets!

Waar(door) gaat het verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.