Ga naar inhoud

catalyst control center werkt niet meer.


Mr Red

Aanbevolen berichten

Ik krijg al even de  volgende melding bij het opstarten van de laptop

"catalyst control center : host application werkt niet meer"  ,  zoekt vervolgens naar een oplossing en de foutmelding verdwijnt, dit telkens 2x. Ik ondervind ook nergens problemen ofzo, maar had toch graag deze foutmelding eens weg gekregen.

Even gegoogeld en dit zou te maken hebben met de grafische kaart welke niet up to date zou zijn , als ik correct ben ??  Heb dan via apparaatbeheer - beeldscherpadapters proberen bijwerken maar dit lukt niet, na 30min was het nog steeds bezig aan het zoeken. Tot daar mijn kennis om het probleem zelf op te lossen :)

 

betreft dus

win 7
AMD Radeon HD 6320 graphics   ( 27/6/2011 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus enkel ATI.  Heb ik daarmee  zowel  de videokaart als catalyst control center verwijderd ?

 

Via jouw link kwam ik op " Catalyst Software Suite " en " Radeon Software Crimson Edition Beta ". gegokt op het eerste maar dit was voor een 64bit versie, ik werk met 32bit dus dit ging niet.
Heb dan gezocht naar de 32bit onder driver + support maar daar heb je de keuze uit amd radeon driver of apu ,  vervolgens heb je nogmaals verschillende keuzes. Welk is nu voor mij geschikt ?

Werk dus met Win7  32bit.

Momenteel is men beeldscherm niet hoe het zou moeten zijn, onscherp. Dus hopelijk snel de geschikte driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen ATI verwijderen want de andere is voor netwerk of zo.

Bij videokaart driver staat:

Applicable Operating Systems:

  • Windows® 10 (32 & 64-bit versions)
  • Windows® 8.1 (32 & 64-bit versions)
  • Windows® 7 (32 & 64-bit versions)

En dus geschikt voor u.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tweede bericht ziet je pagina en klik daarop en dan naar beneden scrollen en dan ziet je download en daar op klikken.

Indien je niet meteen kan installeren kan je naar c:\download of c:\users\gebruikers\download gaan of een door u ingestelde download map gaan en daar ziet je dan amd-catalyst-15.7.1-with-dotnet45-win7-64bit.exe en daar moet je erop klikken

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik al eens gedownload, zie 6de post.  Ik kreeg toen de melding dat dit voor een 64 bit is.  Ook nu krijg ik dezelfde foutmelding.

Waarom snap ik ook niet, er staat duidelijk bij dat dit voor 32 & 64 bit is.

Applicable Operating Systems:

  • Windows® 10 (32 & 64-bit versions)
  • Windows® 8.1 (32 & 64-bit versions)
  • Windows® 7 (32 & 64-bit versions)

 

Ook maar is print sceen van het apparaatbeheer bijgevoegdKnipsel08.JPG

knipsel081.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.