Ga naar inhoud

Kobo ereader niet correct afgesloten van


Betje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik weet niet of jullie ook vragen beantwoorden betreffende ereaders.

Ik heb mijn Kobo ereader niet correct afgesloten van de pc en heb nu alleen zwart beeld.

Het groene lampje van het laden werkt nog, evenals de aan en uit knop met een blauw lampje.

De pc herkent de kobo ereader niet meer wanneer ik hem verbind met het USB snoertje.

Resetten heb ik al verschillende keren geprobeerd op verschillende manieren.

Er is geen verandering zichtbaar.

Kan iemand mij helpen ?

Met vriendelijke groet, Betje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Betje

1. wat bedoel je met zwart scherm? staat het scherm aan en geeft het zwart of gaat je scherm gewoon niet meer aan?

2. Wat je al kan proberen is: houd de aan/uit knop ingedrukt tot er een blauw licht verschijn en duw dan op de home knop. Ofwel gaat de ereader aan ofwel niet.

Ik hoor graag je extra uitleg (1) en je bevindingen bij het probeersel (2)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ereader helemaal niets meer doet is er denk ik niet veel meer te doen dan een harde reset.

Probeer eerst nog eens een normale reset (3 mogelijkheden):

1. hou de aan/uitknop ingedrukt voor 45sec, wacht nadien 2 minuten, zet de ereader aan.

2. hou de aan/uitknop ingedrukt voor 30sec en wacht nadien een aantal minuten

3. steek een dun voorwerp (paperclip) in het reset gaatje onderaan de ereader, eens je een klik hoort gaat de ereader aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hoop ik dat een harde reset wel werkt.

!!! Weet wel dat dit al je bestanden en instellingen verwijderd en opnieuw instelt, je zal al je boeken kwijt zijn !!!

mogelijkheid 1:

1. Schuif de aan/uitknop naar rechts (en houd deze in) en houd de licht knop tegelijkertijd ingedrukt.
3. Het groen lampje zou nu moeten beginnen knipperen
4. houd alle knoppen ingedrukt (stap1) tot het scherm oplicht.

mogelijkheid 2: (enkel voor Kobo Go)

1. Houd de licht knop ingedrukt.
2. Schuif de aan/uitknop naar rechts, houd deze voor 1 seconde en laat nadien de knop los.
3. Houd de licht knop nog steeds ingedrukt tot het groene lampje knippert.
5. Laat de licht knop los.

mogelijkheid 3:

1. Houd de knop 'volume hoger' ingedrukt en duw 1x op de aan/uit knop.
2. Houd de volume knop ingedrukt tot het scherm oplicht, nadien laat je de knop los.
 

Als de ereader nog steeds niets doet na 1 van deze mogelijkheden, dan vrees ik dat het een hardware probleem is.
Als het hardware gerelateerd is, kan je genieten van garantie, als je deze nog steeds hebt.

mvg

aangepast door 7exe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, vanavond heeft mijn man van 2 gecrashte kobo's ( de andere had geen beeldscherm meer, doordat er op gestaan was) 1 werkende gemaakt. De printplaat is uitgewisseld.

En......ik heb weer beeld.

Moet van voor af aan beginnen, maar het werkt.

Bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, Betje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.