Ga naar inhoud

Nieuwe desktop kopen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Dus mijn vriend zou graag een nieuwe pc kopen.

Aangezien mijn pc samengesteld is op deze forum en goed werkt heb ik hem dezelfde samenstelling aangeraden.

Mijn vraag is:

Is deze samenstelling nog steeds up-to-date of kun je voor dezelfde (of een lagere prijs) betere onderdelen krijgen?

Zijn budget is ongeveer hetzelfde als in het topic hierboven (eigenlijk is alles ongerveer hetzelfde), het enige

wat hij wil is een ssd i.p.v een hdd (kunnen jullie me er één aanraden?).

 

Alvast bedankt,

-Smoosh-

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Smoosh, 

 

Eerst en vooral blij om te horen dat je tevreden bent met de samenstelling. :)

 

Gaat het om volledig nieuwe PC of enkel maar de basisonderdelen? Op het gebied van porcessoren is er (in dit prijssegment) niet veel veranderd, maar binnenkort lanceert AMD wel haar RX 460 en RX 470 grafische kaarten, die beiden gezien kunnen worden als alternatieven voor de GTX 750 Ti. De verwachting is dat die kaarten in de komende zomermaanden goed beschikbaar zullen zijn, maar een specifieke datum ontbreekt voorlopig nog. 

 

Een SSD kan zeker. De Samsung 850 EVO serie is vrij snel en ook nog vrij voordelig, maar er bestaan ook nog goedkopere alternatieven zoals de Crucial BX serie. Aan hoeveel opslagruimte had je gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey superjona,

 

Inderdaad zeer tevreden, nog eens bedankt voor de samenstelling.;)

Ik heb nog eens nagevraagd en 500 GB lijkt hem wel wat.

Ik heb ook nog een vraag:

Hoeveel geheugen kan deze huidige samenstelling aan?

en is er een mogelijkheid om een betere graphische kaart te krijgen (moet wel een geforce zijn)?

(Blijkbaar heeft hij toch meer budget dan mij:P)

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Smoosh, 

 

Sorry voor het late antwoord. :blush:

 

Afhankelijk van het moederbord zal er 32 of 64 GB aan RAM-geheugen geïnstalleerd kunnen worden. :) 

 

Moet er naast een SSD van 500 GB ook nog een harde schijf zijn voor opslag (of bijvoorbeeld 256 GB SSD + harde schijf, dat kan ook). Betere grafische kaart is uiteraard geen enkel probleem, als we in het GeForce kamp blijven zal dat een GTX 1060 of GTX 1070 worden, naargelang het budget.

 

Over het budget gesproken trouwens, zou je daar een cijfer op kunnen zetten? Dan kijk ik meteen even welke samenstelling het meest geschikt is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey superjona,

 

Sorry voor mijn late antwoord.:winked:

Ik had het nogal druk.

 

Er zijn een paar dingen veranderd qua budget.

ik hem dus gevraagd het lijstje in te vullen dat gaat makkelijker.:P

Nog eens bedankt voor al de moeite.;)

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? TopSolid CAM (CAD/CAM van Missler) en gewoon pc gebruik
  • Wat is mijn budget? 1500 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling
  • Ga ik overklokken? Nee
  • Ga ik later upgraden? Nee
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? SSD (vanaf 250GB voor windows) en een harde schijf van 1TB (voor de opslag) (als dat mogelijk is) en usb 3.0
  • Ga ik zelf assembleren? Nee
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 10 Pro
  • Ga ik zelf installeren? Ja tenzij het anders kan
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? De pc moet aan deze eisen voldoen (http://www.topsolid.com/services/requirements/topsolid-7.htm)
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Nee
  • Heb ik specifieke wensen? zie boven (heb ik een voorkeur aan onderdelen)
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? liever België maar maakt niet uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Smoosh, 

 

Ik heb deze samenstelling gemaakt:

 

Je merkt meteen dat dit een vrij stevig systeem met goed uitgeruste componenten. De basis is de snelste Intel Core i7K processor op het Socket 1151 platform. Hoewel je niet gaat overklokken is de 'K'-versie van deze processor een hoop sneller geklokt dan de standaardversie, en het prijsverschil valt best wel mee. Verder heb ik gekozen voor de uitstekende Scythe Fuma koeler en 16 GB snel DDR4 RAM-geheugen. 

 

Wat opslag betreft heb ik gekozen voor een stevig uitgerust moederbord met razendsnelle M.2 poort - hierin zal een snelle Samsung SSD wonen die vele malen sneller werkt dan een 'gewone' SSD. Verder is er ook nog een 2TB harde schijf aanwezig voor traditionele opslag. Videokaart van dienst is de gloednieuwe GTX 1060. Dat lijkt misschien wat overkill voor een CAD-systeem, maar ik zou toch aanraden om meteen de nieuwste videokaart te nemen aangezien de nieuwe architectuur toch echt wel een behoorlijke stap vooruit is. Dat lijkt me voor een duurder systeem als dit wel wenselijk. :)

 

Een mooie behuizing en een stevige voeding zijn ook inbegrepen. Een Windows 10 Pro licentie is inbegrepen en assemblage gebeurt door Azerty.nl. Ze kunnen ook Windows voor je installeren, maar je betaalt dat wel een erg stevige meerprijs van €50 voor terwijl je dit zelf in een vijftiental minuten kunt doen.

 

Kijk ook even in m'n handtekening voor een exclusieve kortingsactie van Azerty.nl in samenwerking met PC-Helpforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na lang wachten heeft mijn vriend zijn pc ontvangen (zijn onderdelen waren niet op voorraad.)

Hij heeft windows geïnstalleerd en alles werkt naar behoren maar we hadden eerst wel problemen met de driver van de grafische kaart.

De SSD werkt supersnel, zowel afsluiten en opstarten en de pc ziet er mooi uit. Het enige wat vreemd leek is dat de

scythe fuma koeler er een beetje schuin opzit maar bij nader inzien staat hij er schuin op omdat er plaats moest zijn voor

het geheugen. Een prachtige pc zoals ik al verwachtte ;). We kunnen je niet genoeg bedanken superjona.:top:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.