Ga naar inhoud

U bent niet bevoegd om dit bestand te openen


centrino

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik zit met een zeer vervelend probleem. Ik kan vanuit de map "mijn documenten" (zowel niet bij gmail, als bv Smartschool,...) geen bestanden als bijlage toevoegen.

 

Ik krijg dan steeds volgende melding:

U bent niet bevoegd om dit bestand te openen. Neem contact op met de eigenaar van het bestand of met de systeembeheerder om toestemming te vragen.

 

Ik kan deze bestanden wel zonder problemen openen.

 

Ik begrijp dat het dan waarschijnlijk te maken heeft met machtigingen. Maar ik krijg het probleem niet opgelost?

 

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste iEscape

 

Alvast bedankt voor het antwoord!

 

De problemen zijn nu al een aantal weken bezig. Het gaat eigenlijk om elk bestand dat ik wil uploaden als bijlage. (dus effectief .jpg, .docx, .pdf, .gif, .png, .xlsx,... )

 

De bestandsgroottes zijn ook variabel. Meestal gaat het echter om kleine bestanden die ik wilde uploaden, maar grote bestanden willen ook niet uploaden als bijlage...

 

Wanneer ik bijvoorbeeld een bestand van op het bureaublad upload als bijlage, gaat dit zonder problemen. Wanneer ik dit bestand naar de map "mijn documenten" kopieer en dan probeer te uploaden als bijlage, lukt dit weer niet...

 

Dankuwel!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@centrino

 

 

9 minuten geleden, centrino zei:

De problemen zijn nu al een aantal weken bezig. Het gaat eigenlijk om elk bestand dat ik wil uploaden als bijlage. (dus effectief .jpg, .docx, .pdf, .gif, .png, .xlsx,... )

 

Het ging voorheen dus wel goed, neem ik aan ?

Is het mogelijk om de pc terug zetten middels een systeemherstelpunt, naar een datum vóórdat het probleem ontstaan ?

 

10 minuten geleden, centrino zei:

De bestandsgroottes zijn ook variabel. Meestal gaat het echter om kleine bestanden die ik wilde uploaden, maar grote bestanden willen ook niet uploaden als bijlage...

 

Grote bestanden versturen doe ik via We Transfer  - tot 2GB gratis en werkt prima.

 

11 minuten geleden, centrino zei:

Wanneer ik bijvoorbeeld een bestand van op het bureaublad upload als bijlage, gaat dit zonder problemen.

 

OK dit is in iedergeval een 'voorlopige manier' om te doen.

Overigens welk Windows versie gebruikt u ?

Het lijkt erop dat inderdaad met machtiging(en) te maken heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

systeemherstel heeft spijtig genoeg niet geholpen... Ik kon maar teruggaan tot iets meer dan 2 weken terug, toen was het probleem al aanwezig...

 

We transfer is spijtig genoeg niet altijd een optie, aangezien ik leerkracht ben en enkel berichten kan versturen naar de leerlingen via ons leerplatform "Smartschool".

 

Het gaat hier over Windows 10.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@centrino

 

26 minuten geleden, centrino zei:

systeemherstel heeft spijtig genoeg niet geholpen... Ik kon maar teruggaan tot iets meer dan 2 weken terug, toen was het probleem al aanwezig..

 

Dat is jammer, neem deze link eens door.

 

Note: Vóórdat er een wijziging op de pc wordt aangebracht, maakt handmatig een  systeemherstelpunt.

(wellicht overbodig) Deze pc  >>  Eigenschappen  >>  {linker kolom) klik op Systeembeveiliging  >>  ga naar het tabblad Systeembeveiliging  >>  klik op Maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Ik heb zonet de link doorgenomen. Ik heb geprobeerd de machtigingen aan te passen en heb de hoofdgebruiker volledig beheer gegeven van de map. (zie afbeelding in bijlage)

 

Dit helpt echter niet. Ook heb ik "Take ownership" toegevoegd aan het contextmenu. Ook dit helpt echter niet...

 

Alvast super hard bedankt voor uw hulp! Hopelijk zijn er nog andere mogelijkheden? Of zie ik iets over het hoofd bij de link die u me heeft verzonden?

 

Schermafbeelding 2016-08-03 om 11.43.11.png

 

aangepast door iEscape
Screenshot vervangen, privé gegevens verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, centrino zei:

Of zie ik iets over het hoofd bij de link die u me heeft verzonden?

 

 

 

U zou nog ietsje verder moeten gaan.

Klik op het Geavanceerd knopje.

In het volgende venster onder Toegang moet de rechten gewijzig worden naar Volledig beheer.

Klik op Bewerken en plaats een vinkje in het keuzevakje bij Volledigbeheer.

Vergeet niet de wijziging te bevestigen door op OK - Toepassen - OK te klikken (wellicht andere volgorde, maar dat ziet u zelf op het scherm).

Vervolgens de computer opnieuw starten.

 

Edit:

Ik heb de screenshot in uw bericht vervangen, privé gegevens verwijderd.

Zorg dat er géén privé-informatie op de schermafbeelding is vermeld.

Zijn er privé-informatie op de schermafbeelding(en), dan eerst uw privé-informatie verwijderen / camoufleren.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.