Ga naar inhoud

Sitecom WLX-2005 icm homeplug


VDT

Aanbevolen berichten

Volgens mij moet het kunnen wat ik wil maar ik zou het graag door kenners bevestigd zien.

 

Mijn (Telenet) router (type cbn svg6540e) staat bij de pc en als ik buiten in de tuin zit houd ik nauwelijks wifi signaal/snelheid over.

Nu dacht ik een Sitecom WLX-2005 access point aan te schaffen en die in een stopcontact het dichts bij de tuin in te pluggen.

Vraag is nu: kan ik een homeplug systeem gebruiken (die ik nog heb liggen, TP-Link AV500 nano, maar geen wifi versie), om de Sitecom aan te sluiten.

Dus van router naar homeplug 1 en van homeplug 2 naar Sitecom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste VDT,

 

Waarom zou je dit willen? heb je alleen maar weer een stroom vreter er bij.

Ik zou een oude modem router(als je die nog hebt) vlak bij de tuin deur te plaatsen. of alleen die Sitecom WLX-2005 access point kopen.

Maar om terug te komen op je vraag ik het zou wel mogelijk moeten zijn.

 

Groetjes,

Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor je reactie.

 

Ik was in de veronderstelling dat de Sitecom op de Telenet router aangesloten moest worden, direct via een UTP-kabel of, zoals in mijn geval, via een homeplug.

Maar ik begrijp nu van je  dat als ik de Sitecom gewoon in een stopcontact dicht bij de tuin inplug, ik verder niks hoef te doen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  VDT,

 

Dat klopt inderdaad.

 

Handleiding van een access point

 

Thank you for purchasing the Sitecom WLX-5000 Wi-Fi range extender dualband N600.
With this product you can easily double the signal coverage of your Wi-Fi network for
better Wi-Fi quality in homes with many rooms or multiple floors. With both a Wi-Fi
extender and a power adapter in a compact design, the WLX-5000 can be plugged
directly into an electrical outlet for convenient placement. The smart signal strength LEDs
makes it easy for you to set it up where your Wi-Fi signal needs enhancement.
Additionally, it complies with wireless 802.11b/g/n standards and can create an extended
Wi-Fi network on both 2.4GHz and 5GHz with data transmission rates of up to 300Mbps.
With the WLX-5000, you can enjoy high-speed wireless networking throughout your
home without additional cabling.

 

https://www.handleidingzoek.nl/sitecom/wlx-5100/handleiding

 

Groetjes,

Bio

 

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.