Ga naar inhoud

Audiobanden afspelen en opnemen via audacity


Wito

Aanbevolen berichten

Ik stak de twee banaanstekkers in de Line Out van mijn bandopnemer TEAC A1030 en het kleine stekkertje in de micro-aansluiting van mijn PC.  Volgens de verkoper van deze audiokabel zou ik via Audacity kunnen werken met de inhoud van mijn audiobanden.  Audacity werd geïnstalleerd, maar nu. Hoe krijg ik dit alles aan de praat ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling op mijn bericht van 18 augustus.  Vermits de bandopnemer TEAC zelf geen versterker heeft sloot ik de uitgang OUTPUT van de bandopnemer aan op de gepaste INPUT van een versterker.  De aansluiting AUX sloot ik aan op de micro-aansluiting van de PC.  Dit gaf ook geen resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een line-out aansluiten op een microfooningang kan nooit werken:

 

1. Line-out is stereo en mic-in is mono

2. De geluidsniveaus kloppen niet: het volume van een line-out signaal is veel te hoog voor een gevoelige mic-ingang

 

Je zal moeten werken met een adapter (is eigenlijk een  externe geluidskaart), die een line-in signaal omzet naar een usb-signaal.

In Audacity selecteer je dan de gepaste ingang en kan je opnemen en de opnames evt. bewerken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Captain Kirk en Nokiaprox,

Beiden bedankt voor jullie reactie.  Na de microfooningang afgesteld te hebben op de PC voor binnenkomend geluid en wat geëxperimenteer met de vele ingangen en uitgangen op de versterker krijg ik mijn banden gespeeld via de boxen van de PC.  Ze worden weergegeven in dezelfde kwaliteit als via de boxen van de versterker.  Maar ik heb de indruk dat ze gewoon worden weergegeven via de geluidskaart van de PC.  Audacity reageert helemaal niet op het geluid.  Ik hoef zelfs Audacity helemaal niet te openen.  Ik denk dat ik de handleiding van Audacity nog eens moet doornemen.

Of kan ik enkel via de externe geluidskaart, waar Nokiaprox verwijst, het line-in signaal vinden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je je banden al kan beluisteren met een aanvaardbare kwaliteit.

 

Quote

Maar ik heb de indruk dat ze gewoon worden weergegeven via de geluidskaart van de PC.

(...)

Ik hoef zelfs Audacity helemaal niet te openen

 

Dit is correct: Het signaal komt de audiokaart binnen (via de microfooningang in jouw geval), wordt daar verwerkt en de uitgang van de kaart wordt naar de luidsprekers gestuurd.

 

Audacity heb je nodig om dit geluid op te nemen. Daarvoor zijn een paar instellingen nodig in Audacity:

 

Zorg dat de input op 'stereomix' ingesteld staat en de output op 'speakers' (balk 9 in deze_handleiding van Audacity).

Als stereomix niet beschikbaar is zie je in deze_video hoe je die tevoorschijn tovert.

Je zal de input 'microfoon' op disabled/uitgeschakeld moeten zetten, anders wordt die klank mee opgenomen.

 

Kijk in de handleiding naar 'getting started -> record your voice ... tape deck' voor uitleg hoe je moet opnemen.

Na de opname kan je met Audacity eventueel de "band" in stukjes knippen.

Je vindt ook talloze video's met tutorials op youtube
 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.