Ga naar inhoud

ext hdd


grijzegeus

Aanbevolen berichten

Op 27-8-2016 om 09:06, grijzegeus zei:

sorry maar wat bedoel je met "lacie 344 mb niet toegewezen" en ja hoe kan ik dit toewijzen.

 

Laten we dit even in de wachtrij zetten tot het laatst.

 

Het belangrijkste probleem zijn de externe harde schijven Transcend en Seagate die in apparaatbeheer zichtbaar zijn (rood omkaderd in onderstaande afbeelding) en die in schijfbeheer, en dus ook in de verkenner, niet zichtbaar zijn.

Schijfstations.001.jpg

Schakel de pc uit en koppel alle usb apparaten af, met uitzondering van de Transcend schijf.

Start de computer opnieuw op en ga naar apparaatbeheer.

Klik met 'rechts' op de Transcend schijf en kies 'Installatie ongedaan maken'.

Herstart de computer. Wat zegt Windows? Wordt er 'nieuwe hardware gevonden' ? Zo neen, zeg het ons. Zo ja, slaagt Windows er in om een driver voor die schijf te installeren? Zo neen, zeg het ons. Zo ja, kijk eens of ze nu in schijfbeheer zichtbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan droske,

zeer bedankt voor al uw moeite.

 

De schijven lacie en My Pasport staan mooi te blinken in schijfbeheer. Ze zijn NTFS geformatteerd en er is een schijfletter toegewezen. De twee schijven zou je toch in de verkenner moeten zen en kunnen benaderen.

Wist je dat die lacie schijf nog een niet toegewezen ruimte heeft van 334 MB. Dat is niet veel maar dat voeg je toch best toe aan de betaande partitie i. Over deze lacie schijf heb je nooit gesproken. Is er ergens sprake van naamsverwisseling met Transcend StoreJet.

 

sorry hoor maar dat zijn jouw woorden.

er zijn geen naamwisselingen.

gedaan wat u vroeg dus, verwijdert, opnieuw opgestart enz..

alles blijft hetzelfde dus wel te zien in apparaat beheer en niet in schijfbeheer en verkenner.

alle bestaande usb-poorten werden geprobeerd.

er is ook geen mogelijkheid om de schijf te formateren (volgens mij dan) en het probleem blijft waar wel te zien in apparaat beheer en niet in schijfbeheer en verkenner.

 

kan het zijn dat de schijven einde loopbaan zijn?

groeten

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, grijzegeus zei:

De schijven lacie en My Pasport staan mooi te blinken in schijfbeheer. Ze zijn NTFS geformatteerd en er is een schijfletter toegewezen. De twee schijven zou je toch in de verkenner moeten zen en kunnen benaderen.

Wist je dat die lacie schijf nog een niet toegewezen ruimte heeft van 334 MB. Dat is niet veel maar dat voeg je toch best toe aan de betaande partitie i. Over deze lacie schijf heb je nooit gesproken. Is er ergens sprake van naamsverwisseling met Transcend StoreJet.

 

sorry hoor maar dat zijn jouw woorden.

er zijn geen naamwisselingen.

 

Je sprak inderdaad in je openingsposting niet over een Lacie schijf. Die kwam voor het eerst in beeld nadat je het door mij gevraagde screenshot van schijfbeheer toevoegde. Lacie is de naam van de behuizing waar een Hitachi schijf is ingebouwd. Je ziet die Hitachi schijf in apparaatbeheer staan.

 

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat twee schijven gelijktijdig in de fout gaan. Formatteren is dan ook niet iets waar ik aan zou denken. Het is ook niet uitvoerbaar zolang ze niet gezien worden. Ik denk dat het probleem bij de USB controllers moet gezocht worden.

De schijf 'My Pasport' is op een USB 3.0 poort aangesloten en daar is alles mee in orde. De Lacie schijf is op een USB 2.0 poort aangesloten en daar is ook alles mee in orde.

 

Toon eens een screenshot van apparaatbeheer waarbij je 'Universal Serial Bus-controllers allemaal zichtbaar zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de USB-controllers lijkt niets mis te zijn.

Ik zou eens willen weten af de schijven gezien worden als ze rechtstreeks aan het moederbord van een (desktop)computer gekoppeld worden.

Daarvoor moeten ze uit de behuizing gehaald worden. Zie je dat zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.