Ga naar inhoud

ext hdd


grijzegeus

Aanbevolen berichten

hello,

 3 externe harde schijven (familiehulp!!!) nml. 1) transcend storejet 1Gb;

2) my passport ultra 1Gb en 3) seagate 1Gb.

 

deze schijven schijnen niet te werken en als ik ze aansluit op mijn pc (win 8.1) worden ze wel getoond in het configuratiescherm (apparaat beheer) maar niet in "verkenner".

heeft iemand een oplossing?

groeten

grijzegeus 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de externe schijven aan.

Ga naar zoeken, typ diskmgmt.msc in het zoekvak en druk enter.

Nu zou je een overzicht moeten krijgen van de aangesloten schijven.

Normaal hebben alle schijven (of partities) een letter.

Kijk of de externe schijven een letter hebben en geef ze een schijfletter als ze er geen hebben.

Om een letter toe te kennen klik je met de rechter muisknop op de gewenste schijf en kies dan voor Stationsletter en paden wijzigen.

Klik dan op toevoegen.

Selecteer de optie deze stationsletter toewijzen en kies dan een letter.

Klik op OK.

Als de schijf een letter gekregen heeft, zou ze ook in de verkenner zichtbaar moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2016 om 12:34, grijzegeus zei:

hello,

 3 externe harde schijven (familiehulp!!!) nml. 1) transcend storejet 1Gb;

2) my passport ultra 1Gb en 3) seagate 1Gb.

 

deze schijven schijnen niet te werken en als ik ze aansluit op mijn pc (win 8.1) worden ze wel getoond in het configuratiescherm (apparaat beheer) maar niet in "verkenner".

heeft iemand een oplossing?

 

De schijven lacie en My Pasport staan mooi te blinken in schijfbeheer. Ze zijn NTFS geformatteerd en er is een schijfletter toegewezen. De twee schijven zou je toch in de verkenner moeten zen en kunnen benaderen.

Wist je dat die lacie schijf nog een niet toegewezen ruimte heeft van 334 MB. Dat is niet veel maar dat voeg je toch best toe aan de betaande partitie i. Over deze lacie schijf heb je nooit gesproken. Is er ergens sprake van naamsverwisseling met Transcend StoreJet

 

Die data schijf D is helemaal leeg. Is dat niet die Seagate schijf van 1 TB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan droske,

dank voor je uitleg en het is zo dat de hdd's lacie en my passport mijn harde schijven zijn en de transcend en de seagta van een familielid.

deze zijn wel te zien in "configuratie" "apparaat beheer" (zie bijlage hdd1) maar niet in verkenner en dat begrijp ik niet.

en sorry maar wat bedoel je met "lacie 344 mb niet toegewezen" en ja hoe kan ik dit toewijzen.

groeten

hdd1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan proberen iets meer duidelijkheid te krijgen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een Hitachi schijf en een WD My Passport.

 

Let wel: Die Hitaschi schijf zit mogelijk in een behuizing met een andere benaming!

 

De namen Seagate en Transcend komen in de log niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.