Ga naar inhoud

internet snelheid


louis14

Aanbevolen berichten

wat betrefd de download verbinding met de provider bvb 30Mbps of 100Mbps

ik vraag mij af of de verbinding tot de provider een groot verschil maakt voor het surfen op sites (meestal usa) en downloaden van grote bestanden (Gbyte) (ook dikwijls usa)

of is de hoge downloadsnelheid enkel interessant voor als je veel werkt op servers in belgie daar de hoge download snelheid enkel tot de server van de provider in belgie is.

 

momenteel gebruik ik 30Mbps bij telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verbinding met de provider speelt natuurlijk een grote rol in de snelheid van je internet.

100 Mbps is zowat 3 maal sneller dan 30 Mbps.

Bij gewoon surfen kan je dat al merken maar je merkt het zeker als je gaat downloaden en dan vooral bij grote bestanden.

De capaciteit van de server waar je van download speelt hier ook een grote rol.

Als die maar 30 Mbps aankan, zal je nooit aan 100 Mbps kunnen downloaden natuurlijk.

Een derde factor die meespeelt is de capaciteit van de servers onderweg, de kruispunten op de digitale snelweg zeg maar.

Ook de capaciteit van je eigen binnennetwerk speelt hier een rol. Hoe snel is de netwerkadapter op de pc?

 

Downloadsnelheid is dus steeds afhankelijk van verschillende factoren en het is de snelheid van de traagste component die de uiteindelijk downloadsnelheid zal bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat mijn wifi adapter van mijn pc 802.n is maar ik zou het eigenlijk moeten navragen bij hp.Mijn laptop is een hp dv7 4180eb.

Mijn router wifi is 802.n dat weet ik zeker: dus theoretisch 300Mbps maar de verbinding van mijn router met mijn modem is een lan kabel van 100Mbps.

Mijn huidige snelheid van mijn pc wifi is bij speedtest 28Mbps maar dat is mijn intermet snelheid denk ik.Hoe hoog ik mijn internet snelheid kan verhogen met wifi dat kan ik eigenlijk niet meten denk ik.Of anders gezegd de huide max capaciteit van mijn wifi verbinding kan ik niet meten.

Ik kan mijn laptop ook aan 100Mbps lan kabel hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een snelheid van 28 Mbps op een 30 Mbps abonnement, scoor je niet slecht.

 

De wifi adapter van de hp dv7 4180eb is inderdaad 802.11 b/g/n en is dus compatibel met de router.

 

De LAN poorten van zowel router als laptop zijn geschikt voor een gigabit (1000 Mbps) verbinding.

Enige voorwaarde is dat je een cat 5E of cat 6 kabel gebruikt om de laptop aan de router te verbinden.

 

Je eigen apparatuur kan zonder problemen een 100 Mbps verbinding aan.

Je kan dus bij de provider een verhoging vragen naar 100 Mbps zonder extra kosten aan je apparatuur.

Waarschijnlijk zal een 100 Mbps abonnement wel duurder zijn dan een 30 Mbps abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.