Ga naar inhoud

Google Chrome Virus/malware


Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen,

 

Ik heb sinds deze middag problemen met mijn webbrowser Google Chrome.

Deze middag startte ik deze op, zoals ik altijd doe en merk ik dat mijn startpagina naar iets anders (spam met reclames) veranderd was.

 

McAfee internet security gaf mij een melding dat mijn verbinding niet veilig was en zorgde ervoor dat ik niet op de website terechtkwam.

Ik startte Malwarebytes anti-malware en scande mijn pc. Hier kwam ik 2 virussen en enkele waarschuwingen tegen. Deze verwijderde ik (herstartte mijn pc) en mijn problemen leken opgelost.

 

Enkele uren later startte ik opnieuw google chrome op en kreeg ik een melding om deze te updaten.

dit heb ik gedaan, echter stond hier dat de update van onvertrouwde bron was (wat mij wantrouwig maakte).

Ik scande mijn pc en kwam terug dezelfde virussen tegen, Ik heb deze ondertussen terug verwijderd.

 

Na google chrome te verwijderen, opnieuw te instaleren (met de hoop dat dit het probleem zou oplossen) kan ik deze niet meer gebruiken.

Altijd wanneer ik google chrome opstart krijg ik een melding om deze "te updaten" of met andere woorden een virus te instaleren...

Als ik kies om dit niet te instaleren, Kan ik dit bericht alleen maar verwijderen door taakbeheer te starten.

 

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt :)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Herken jij dit programma wat mee opstart: ShortcutTarget: Dieter.lnk -> C:\ProgramData\cbsbp\cbsbp.exe ()
Heb jij dit programma zelf ingesteld: Connectify

 

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer 
Google Chrome
Google Update Helper
Google Update Helper en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens 548952a2aa423-Google-Chrome-Chromium-icoOld Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

5489538cc672f-Old-Chrome-Removeer.png

  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Dat 1ste programma herken ik niet en Connectify heb ik zelf ingesteld.

 

Vervolgens verwijder ik Google chrome zoals jij beschrijft, echter vind ik die 2 andere niet tussen de lijst staan. Tijdens het verwijderen van google chrome krijg ik die valse update weer tevoorschijn. Ik tik Ctrl+alt+del in en ga naar taakbeheer (op een andere manier krijg ik die update niet kwijt). Vervolgens werkt mijn taakbalk niet meer (ik stop en herstart de explorer.exe taak).

 

Vervolgens voer ik oldchromeremover.exe uit en die geeft "chrome not detected..." in die zwarte balk.

 

Ik herstart nu mijn pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc is herstart en chrome opnieuw geïnstalleerd. Echter kreeg ik die update weer te voorschijn.

Ik begon aan mezelf te twijfelen of ik misschien verkeerd was dus heb ik deze geïnstalleerd :s

 

In bijlage heb ik een foto toegevoegd van hoe de "update" eruit ziet.

Als ik op nee klik (of kruisje), dan verdwijnt het scherm voor een milliseconde en komt het gewoon terug.

 

Ik heb ook een foto toegevoegd van Malwarebyte anti-malware; toen ik deze middag dat virus tegenkwam.

Misschien heb je hier wel iets aan.

 

Ondertussen loopt mijn malwarebyte anti-malware weer om te controleren op dat virus.

(en ondertussen al 4 dreigingen gevonden)

2372e53991c5c8b0c0e548d5b9cfe362.png

20160825_222546.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 


Download AfbeeldingResetBrowser naar het bureaublad.

  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm  van "ResetBrowser" opent.

Afbeelding

  • Klik Reset Firefox.
  • Klik Reset Chrome.
  • Klik Reset Internet Explorer.

 

 

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4.pngEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
 
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan gaan we het anders doen;

 

Download de AfbeeldingESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically

     
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.