Ga naar inhoud

Windows 10 en kan niet meer inloggen


tomson

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik ondervind volgend probleem. Een tijdje geleden de upgrade gedaan naar windows 10. Tot dan alles goed. Gisteren start ik mijn laptop op, en in plaats van mijn normale windows login wordt er nu gevraagd naar de gegevens van mijn Microsoft account. Ik kan mij vaagweg herinneren dat ik dat aan een heel oude hotmail account had gelinkt. Ik geef het paswoord in, maar dat wordt niet aanvaardt. 

 

Via mijn smartphone ga ik naar live.com, waar ik perfect kan inloggen met dat paswoord, ik zie zelfs dat mijn pc daar geregistreerd staat onder apparaten. Dus mijn paswoord is weldegelijk correct. En dan komt het, mijn pc stelt voor om eventueel een nieuw paswoord aan te vragen. Ik geef mijn hotmail adres in, en nadien de captcha, dan wordt gevraagd naar waar de nieuwe code kan gestuurd worden, en daar kan ik enkel mijn telenet e-mai invullen...ik doe dit, en ik krijg een code. Ik doorloop alles opnieuw, en die code wordt niet herkend...

 

Ik kan mijn laptop dus niet meer gebruiken, de F8 functie werkt ook niet meer, dus ik kan mijn normale windows gebruiker niet meer opnieuw instellen. Ik heb me al suf gezocht, maar voor dit geval kan ik geen echte oplossing vinden. Want daarvoor moet je op zijn minst al bij de start knop geraken, en ik geraak niet verder dan het aanmeld scherm...

 

Hopend op hulp,

 

Tomson

 

(ps: mijn hotmail account was ook gelinkt aan mijn gebruiker op dit forum, en heb ook hier een paswoord kunnen aanvragen)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tomson zei:

Via mijn smartphone ga ik naar live.com, waar ik perfect kan inloggen met dat paswoord, ik zie zelfs dat mijn pc daar geregistreerd staat onder apparaten. Dus mijn paswoord is weldegelijk correct.

 

Mogelijk is je toetsenbord instelling gewijzigd. bv van AZERTY naar QUERTY of omgekeerd. Daardoor wordt je wachtwoord anders ingevoerd dan dat je denkt.

Normaal krijg je na het invoeren van je wachtwoord aan de rechterkant een 'oogje'(icoontje) te zien. Als je daar op klikt wordt het ingevoerde wachtwoord getoond.

 

Een goede raad voor de toekomst... Maak altijd een reserve account aan. Gewoon een lokale account met administrator rechten. Zo kun je bij een probleem zoals je nu hebt altijd via die account inloggen en verdere stappen ondernemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogen we daaruit afleiden dat je probleem opgelost is?

Zo ja, verwijder dan de overbodige talen bij 'Instellingen(tandwieltje)' > Tijd en Taal > Regio en taal.

Klik op de te verwijderen taal en kies 'Verwijderen'.

Opgelet: Zorg er eerst voor dat de juiste taal als standaard is ingesteld. Voor het AZERTY van ons Belgen is dat 'Nederlands(België)'. Voor onze Nederlandse vrienden is dat, voor zover ik kan onthouden, Nederlands(Verenigde staten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.