Ga naar inhoud

Wachtwoord vergeten


Hollander

Aanbevolen berichten

Goeden avond

 

Ik heb wat stoms gedaan, een aantal maanden geleden een 10” laptop gekocht met windows 10 home , zo een waar je het toetsenbord vanaf kunt halen.

Op zich niks mis mee. Alleen toen ik hem in gebruik nam moest ik een wachtwoord en een pincode aanmaken.

Vanaf die dag alleen de pincode gebruikt en het wachtwoord dus vergeten.

Een vriend van mij vertelde dat hij blij was een microsoft account aangemaakt te hebben, want op een of andere manier ging zijn laptop in de ,, bit locker” modus, via zijn microsoft account kon hij hem weer vrij krijgen.

Ik had geen account aangemaakt en besloot dat nu ook maar te doen. Mis!  daar was het wachtwoord voor nodig.

Toen besloten voor de recycle functie te gaan, waarbij alles wordt gewist.

Dat ging prima totdat mij werd gevraagt of ik de Trusted Platform Module (TPM) wilde wissen

Daar ging het dus mis, ik heb voor nee gekozen, nu heb ik mijn wachtwoord nodig op op te starten.

Iemand enig idee of daar nog wat aan te doen is, of wordt het containeriseren?

 

Hollander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost!!!!!!!!!

 

Door op shift te drukken en tegelijkertijd op de aan/uit knop op het beeldscherm te drukken kreeg ik de mogelijkheid om hem opnieuw te resetten.

Deze keer heb ik wel de TPM gereset!

 

Bedankt voor het mee denken, dit toppic kan gesloten worden

 

Hollander

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.