Ga naar inhoud

Probleem met koppen in Word


Pluisje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een probleem met de koppen in Word. Ik heb de helpdesk binnen het bedrijf waar ik werk gecontacteerd maar ook zij kunnen me niet verder helpen.

 

De koppen verspringen telkens, een inhoudsopgave maken is hierdoor niet mogelijk. Het is ook zo dat als ik een opsomming wil maken met bolletjes, de koppen plots verspringen in bolletjes terwijl dit gewoon genummerd moet blijven.

 

Volgens mij ziet Word mijn opmaak niet als koppen?

 

Is er iemand die hiermee raad weet? Ik heb al zoveel opgezocht op internet maar heb de oplossing nog steeds niet gevonden. Het document is niet vertrouwelijk dus ik kan het eventueel doorsturen.

 

Eeuwige dank aan de persoon die de oplossing kent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee kunnen lezers van dit forum je alleen helpen als ze het document waarin het probleem zich voordoet, kunnen inzien. Bij een bericht op dit forum kun je een Worddocument toevoegen, lees bij het starten van een nieuw bericht de tekst onderaan: "Sleep bestanden naar deze plek of Kies bestanden".

Doet het probleem zich voor bij ALLE Worddocumenten ? Als het zich in slechts 1 document voordoet, dan kun je best de inhoud van het probleemdocument kopiëren naar een nieuw document.

Met welke versie van Word werk je ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord Alpha! In bijlage het probleemdocument. Ik werk met Word 2010.

Het probleem doet zich voor bij alle documenten. Ik heb meermaals geprobeerd "opnieuw" te beginnen door alles in een nieuw document te kopiëren maar de problemen komen telkens terug.

Template Werkinstructie.docx

 

Het gaat om een template dat collega's dienen in te vullen als ze een nieuwe werkinstructie schrijven. Verschillende collega's hebben al problemen gehad omdat de opmaak telkens verspringt. Lastig!

aangepast door Pluisje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de oorzaak van de problemen is dat je met achtergrondafbeelding/watermerk werkt.

Dan werk je automatisch in HTML wat opmaak en andere bewerkingen (bv. regelafstand) meteen een stuk bemoeilijkt.

Ik geef er meestal de voorkeur aan om bv. kopiëren en plakken altijd als "niet-opgemaakte tekst" of "unicodetekst" te doen en daarna de opmaak te doen.

In de bijlage een document met jouw tekst maar zonder achtergrond/watermerk.

PC-Helpf Pluisje.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp! Nooit gedacht dat het watermerk het probleem kon zijn. Echter is dat watermerk echt noodzakelijk. Gaat dat altijd problemen blijven geven? Mijn collega's halen het document uit het systeem en vullen het vervolgens in met tekst dus het is echt een werkdocument.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk je een verschil bij het bewerken van jouw- en 'mijn' bestand ?

Indien ja, dan is dat watermerk echt het probleem.

Maar ook zonder watermerk kun je problemen tegenkomen als je tekst plakt als HTML (daar krijg je ook mee te maken als je bv. tekst van internetpagina's kopieert en die in  Word plakt).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik merk zeker verschil, in jouw document heb ik de koppen kunnen aanpassen zoals ik ze wil en ze blijven nu gewoon staan als ik tekst aanpas of opsommingen toevoeg.

Dus ik vermoed dat het watermerk inderdaad het probleem is.

 

Nu moet het watermerk echt in het document zitten, zonder is geen optie. Is er een manier om te voorkomen dat alles verspringt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat dat moeilijk wordt.

Mijn advies zou zijn: als er tekst wordt toegevoegd via "Kopiëren - Plakken" om dan te kiezen: "Plakken Speciaal" --> "Niet opgemaakte tekst" of "Niet opgemaakte Unicode-tekst" dan wel "Opgemaakte tekst", maar niet "HTML-indeling". Dan  moet je daarna wel aanpassingen doen in bv. lettertype, lettergrootte, regelafstand en opmaak. Ook niet ideaal, maar je moet wát.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp, dit verduidelijkt de problemen.

Aangezien het om een template gaat die door iedereen in de organisatie ingevuld zal worden, is het niet de bedoeling dat iedereen achteraf leterttype, lettergrootte, regelafstand en dergelijke gaat aanpassen, dat is niet zo efficiënt. Jammer dat er geen andere oplossing is.

 

Nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2016 om 14:18, Pluisje zei:

Jammer dat er geen andere oplossing is.

 

Misschien is er die wel, maar weet ik ze niet; ik ben terzake niet deskundig.

Nu ik je template nog eens wat nader heb bekeken, zie ik dat het watermerk gemaakt is met Wordart. Nu zou dat op zich geen probleem moeten zijn, maar als je het nu eens probeert met een tekst zonder Wordart, kijk eens of je dan het probleem nog hebt. 

In de bijlage bij dit bericht hetzelfde document als ik in een vorig bericht plaatste, maar nu met een watermerk, gemaakt zoals ik in de vorige zin schreef. Manipuleer de tekst (wijzig, verwijder, en voeg toe) om te controleren of het probleem zich nog (in dezelfde mate) voordoet. Als je de tekst van het watermerk minder opvallend wil, kies dan in het menu van Word: Pagina-indeling - Watermerk - Aangepast watermerk en vink aan: Semitransparant.

PC-Helpf Pluisje2.docx

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.