Ga naar inhoud

Nieuwe Game- en streamPC


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

begin volgend jaar zou ik mij in de wereld van online gaming en streaming willen werpen.. Momenteel zit ik met laptop ( dat het beetje bij beetje minder goed doet),

dus kijk ik uit naar iet nieuws.. Wat ik zeker weet ; ik maak de overstap naar een desktop...

 

Zal even het belangrijk lijstje invullen :

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming gecombineerd met streaming op twitch
  • Wat is mijn budget? - 1400-1500 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik kan het niet, en ken te weining van hardware in PC*s, maar zou toch voor een samenstelling gaan
  • Ga ik overklokken? - Is dit nodig? indien dit een meerwaarde geeft aan de pc 2-3 jaar na aankoop dan zou dit mogen
  • Ga ik later upgraden? - Is dit niet hetzelfde als overklokken? haha, zoveel ken ik er dus van
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Wifi lijkt mij handig, verhuis na nieuwjaar, dus kan zijn dat pc volledig andere kant van inkomende internetkabel staat.. En ook meerdere USB-aansluitingen aangezien ik met 2 schermen zou werken
  • Ga ik zelf assembleren? - Laat de winkel maar installeren
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 10 Pro
  • Ga ik zelf installeren? -Dit zou ik zelf nog net moeten kunnen :)
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Ma een doorzichtbare case zijn, eventueel met neonlampje in ofzo :) ( zou mooi zijn voor op LAN-partys)
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Monitor zal ik achteraf bijkopen..
  • Heb ik specifieke wensen? - Een stille pc?? als er echt zo een grote verschillen zijn dan liefst een stille en geen Harley Davidson qua geluid haha
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ben woonachtig in Belgie.. Altijd gewerkt met QWERTY-toetsenbord

 

 

Zo, indien nog vragen of tips : alle hulp is welkom ;)

 

Reeds bedankt

 

 

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kris, 

 

Eerst en vooral van harte welkom op PC-Helpforum! Ik heb voor je een systeem samengesteld bij Alternate (België). Ik ga even alle onderdelen opnoemen die ik heb gebruikt, deze kan je dan in de PC Builder steken. Nadat je alles hebt gekozen in de PC Builder kan je het systeem bestellen en voor €49,99 assembleren zij het systeem. 

 

Ik heb met al je wensen rekening gehouden, maar ik zit wel zo'n €80 boven je budget. Eventueel kan je dit nog compenseren door een i5 processor te nemen in plaats van mijn gekozen i7, maar aangezien streamen soms CPU-intensief kan zijn en sommige recentere games (zoals Battlefield 1) de kracht van een i7 ten volste kunnen benutten, lijkt het mij zeker een investering die de meerprijs waard is. 

 

Ik heb gekozen voor de snelste Core i7 Skylake processor van Intel draaiend op 4 GHz, samen met een stille TX3 koeler van Cooler Master. Verder is er lekker snel 16 GB DDR4 RAM-geheugen en een goed uitgerust moederbord van MSI. Als bootschijf nemen we een Samsung 750 SSD van 250GB en er is ook nog een 3TB harde schijf voor gewone opslag. Verder is er ook nog een DVD-brander aanwezig. Als behuizing heb ik gekozen voor een uitstekende kast van Corsair met erg mooie window en LED-verlichting, ook qua bouwkwaliteit is dit een uitstekende kast. De voeding is een stille RM650x, eveneens van Corsair. Een Wi-Fi kaartje (die ook compatibel is met de 5 GHz band) is inbegrepen, al zou ik voor streaming toch zeker een bekabelde verbinding of powerline aanraden. Ook een Windows 10 Pro licentie zit erbij. Last but not least: de grafische kaart. Ik heb de GTX 1060 met 6GB RAM geheugen gekozen van Gigabyte met stille én efficiënte koeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.