Ga naar inhoud

Opmaak alinea in Word


Toniolie

Aanbevolen berichten

Ik heb moeite om in een document een foto te plaatsen op de plaats waar ik hem bedoeld heb.

Met het verschuiven van de ingevoerde foto verschuift te hele tekst en vaak met foto en al.

Ik heb via tekstterugloop toevoegen bij de foto "om kader" gekozen maar ook dat helpt niet.

Wat kan ik nog meer doen?

 

Als ik op  alineamarkering klik krijg ik de verborgen tekens in beeld o.a. een ".  "  (punt)

Wat betekent die punt?

Wie weet raad?

 

Ton

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het verschuiven van de ingevoerde foto verschuift te hele tekst en vaak met foto en al.


Ik heb via tekstterugloop toevoegen bij de foto "om kader" gekozen maar ook dat helpt niet.

Dat komt omdat je de foto hebt ingevoegd op een plaats dat nog tot het tekstgedeelte behoort (ook al lijkt dat niet zo).

Wat kan ik nog meer doen?

1. Typ je tekst eerst zonder opmaak (als "platte tekst"), maak die later pas op. En plak tekst zeker niet als HTML, dat is vragen om problemen.

2. Plaats de cursor op de plaats waar je de foto wil invoegen (nooit midden in een zin of regel, altijd aan het begin van een alinea tegen de kantlijn; de foto op de juiste plaats zetten komt nadien wel). Druk dan net zolang op Enter dat er meer dan voldoende ruimte komt om de foto te plaatsen.

3. Plaats de cursor terug waar je begonnen bent met blanco regels in te voeren (dus juist onder de tekst waaronder de foto moet komen). Voeg dan via "Invoegen - Afbeelding" de foto in. Maak na invoegen eventueel de foto via een hoekpunt al wat groter of kleiner.

4. Klik met de rechtermuisknop op de foto en kies in het dan verschijnende menu: "Tekstterugloop - Meer indelingsopties", en klik bovenaan op de gewenste optie. Als dat "om kader" is zoals je schrijft, duid dan onderaan in dat venster aan of de tekst aan beide kanten van de foto mag verschijnen of slechts aan 1 kant en hoeveel afstand tot de foto in acht moet worden genomen. Klik dan op "Ok".

6. Je bent terug in je document en kunt nu met ingedrukte linkermuisknop de foto op de gewenste plaats zetten en indien nodig nog wat vergroten of verkleinen.

7. Door de 'Enters' van punt 2 heb je onder de foto een grote witte ruimte; die mag je nu wissen en dan ben je klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.