Ga naar inhoud

vraag om aankoopadvies budgettablet, te mooi om waar te zijn?


mellinda

Aanbevolen berichten

Bedankt voor uw reactie iEscape.

De links zijn heel duidelijk en geven me ook veel info.

Ik snap uw punt dat een convertor misschien niet nodig is.

 

Voor zover ik weet zit er een "normale" standaard usb poort 2.0 op het dock dat we ook hebben besteld.

Onze bezorgdheid was als het dock niet meer zou functioneren om dan met de Windows-bestanden nog een backup te kunnen doen via één van mijn externe hdd's.

Even vergeten dat er aan de tablet zonder dock station een micro usb slotje zit. Daar zouden we eventueel in noodgevallen mee kunnen backups maken.

De cloud houdt ik zeker in gedachte wat Windows betreft. Van Android ben ik niet echt een fan owv de privacy.

Op uw screenshot zie ik duidelijk wat u bedoeld met een extra kabel.

 

Op de website onder specificaties van de "winkel" staat dat ie de OTG ondersteunt.

Geen idee of er een kabel wordt meegeleverd. Denk dat ik er eventueel wel als er eentje dringend nodig is nog altijd bij een Belgische site een kabeltje kan bestellen.

Dankzij u weet ik tenminste wat de valkuilen zijn en dat het belangrijk is om uit te zoeken over wat voor type aansluiting het gaat.

Het enige wat ik afwist van usb poorten waren 2.0, 3.0 3.1 usb c in het algemeen en dat er zoiets bestond als mannelijk en vrouwelijk waarvan de ene altijd de andere liet passen.

Niet veel dus....

 

Ik ben opgelucht om te weten dat ik specifiek ook moet letten of de convertors wel ondersteund worden.

Ik ging ervan uit dat diegene die goed waren voor mobiele telefoons ook automatisch goed waren voor alle tablets.... oeps....

Bedankt om me hiervoor te behoeden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook géén Android fan.

 

Voor meer informatie over wat er in de handel aanwezig zijn inzake USB kabels / koppelstukken kijk even hier.

Zie in de linkerkolom om te filteren.

Is een goed bedrijf, u kunt bij twijfel altijd informatie inwinnen, telefonisch of per e-mailbericht.

Ik heb géén aandelen in dat bedrijf :xd:

 

Ik ben wel benieuwd over uw ervaring met de Chuwi tablet  :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wou nog even laten weten dat we hem eindelijk ontvangen hebben.

We zijn verschoten van de mooie afwerking en de kleurenkwaliteit.

Hij lijkt ook heel goed te werken.

Eens speccy uitgevoerd om te kijken of het toestel wel de juiste processor en andere onderdelen had, inderdaad wel gekregen gelukkig waarvoor we betaald hadden.

 

We hebben alle updates van Windows binnengehaald en nadien nog een NL taalpakket en de verjaardagsupdate.

Ging "snel", in vergelijking met de defecte oude (die er letterlijk meer dan 12u over deed enkele maanden geleden), had deze alles geïnstalleerd in 3u tijd.

Na die updates wel maar 10 vd 32 gb geheugen meer in Windows.

Geen verrassing omdat de helft van de 32 gb naar Android gaat, maar dat wisten we op voorhand :).

Android zelf was zo goed als direct ingesteld in het NL.

 

OTG kabel werd niet meegeleverd, vonden we niet echt erg.

De adapter die wij meekregen voor het tabletje is wel wat kort, maar gelukkig wel gekeurd door de EC.

 

Zelfs met invoerkosten erbij hebben we in totaal zo'n 253 euro betaald denk ik.

Voor dat geld zat er wel een keyboardje bij van Chuwi zelf. Dat werkt ook vrij vlot, maar het trackpad is naar onze mening wat TE gevoelig.

Moet ik nog ergens vinden hoe ik dat kan aanpassen aangezien ik niet direct een programma of pictogram zie staan voor het trackpadje in windows.

 

Ze hadden geen azerty in voorraad dus we hebben gezellig samen stickertjes zitten plakken op het qwerty toetsenbord :)

 

Voor de OTG adapter gaan we toch maar eentje nemen uit een Belgische winkel. We hebben ons teveel laten bang maken dat goedkope kabeltjes/adapters uit china kortsluiting zouden kunnen veroorzaken...

 

Heel erg bedankt voor de hulp. :)

 

Mellinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-1-2017 om 18:31, mellinda zei:

Ik wou nog even laten weten dat we hem eindelijk ontvangen hebben.

We zijn verschoten van de mooie afwerking en de kleurenkwaliteit.

Hij lijkt ook heel goed te werken.

 

Dat is TOF  :top:. Goed om te horen dat de Chuwi tablet goed bevalt en naar wens is.

Veel plezier ermee en dank voor uw feedback :top:

Op 13-1-2017 om 18:31, mellinda zei:

Na die updates wel maar 10 vd 32 gb geheugen meer in Windows.

Geen verrassing omdat de helft van de 32 gb naar Android gaat, maar dat wisten we op voorhand :).

 

Er zijn nuttige gadget in de handel zoals  Scandisk ultra dubbele USB-drive 3.0

Dat is handig als extra geheugen om audio, video, foto’s, documenten e.a. op te slaan.

Mijn iPad heeft ook maar 32GB en ik gebruik zo’n flashdrive (de iPad versie).

Ook handig om bestanden van-  en naar-  de pc over te zetten.

 

Op 13-1-2017 om 18:31, mellinda zei:

maar het trackpad is naar onze mening wat TE gevoelig.

Moet ik nog ergens vinden hoe ik dat kan aanpassen aangezien ik niet direct een programma of pictogram zie staan voor het trackpadje in windows.

 

Normaliter kunt men dat altijd aanpassen.

Kijk bij de instellingen  >>  apparaten of toegankelijkheid of zoiets en vervolgens trackpad / touchpad.

Hier is een voorbeeld van een andere tablet.

 

Op 13-1-2017 om 18:31, mellinda zei:

Ze hadden geen azerty in voorraad dus we hebben gezellig samen stickertjes zitten plakken op het qwerty toetsenbord :)

 

Dat heet creatief omgaan met de beschikbare middelen :top:

 

Op 13-1-2017 om 18:31, mellinda zei:

Voor de OTG adapter gaan we toch maar eentje nemen uit een Belgische winkel. We hebben ons teveel laten bang maken dat goedkope kabeltjes/adapters uit china kortsluiting zouden kunnen veroorzaken...

 

Ik denk dat dat ook het beste is.

Het is vaak ‘niet bang’ maken maar meer waarschuwen, omdat zulke gevallen wel bestaat. Men heeft geluk of 'minder geluk' :xd:

Wellicht heeft het ook vaak te maken met een ‘blauwe maandag’ productie  :wacko2:

Graag gedaan en geniet van de Chuwi tablet :dancing2:
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.