Ga naar inhoud

Account toevoegen aan NOKIA LUMIA 800


Aanbevolen berichten

Beste Forumleden.

 

Na een batterijprobleem, dat ondertussen is opgelost (zie hiervoor mijn vorige topic) heb ik toch nog een probleempje ondervonden met mijn LUMIA 800.

Het toestel heeft de mogelijkheid om een account te selecteren en te configureren.

Zo heb ik een abo bij TELENET provider alsook een e-mail adres: a.........@telenet.be.

Uiteraard hoort hierbij een passend wachtwoord.

 

Om op de LUMIA 800 een account aan te maken ga je naar "Instellingen" daarna op "e-mails & accounts".

Je krijgt dan een nieuw scherm met "Account toevoegen"

Druk op het "+" teken en er verschijnt een nieuw venster met verschillende account types.

Voor Telenet kies je "Andere account" omdat deze met pop en imap werkt

Druk op "Andere account"

In volgend scherm vul je e-mail adres en wachtwoord in en druk op "aanmelden"

Telenet gaat aan de slag met het synchroniseren van je mails.

 

En dan komt de aap uit de mouw.

Er verschijnt onder de Telenet account "Attentie" 

Klik je hierop dan zal je zien dat het niet gelukt is een verbinding tot stand te brengen.

Er verschijnt een foutcode : 800C0000

Ook de IMAP en SMTP input zijn heel raar

Zo staat er ingevuld voor IMAP: imap.telenet.be:993:1

en voor SMTP: smtp.telenet.be:587:0

 

Ik vermoed dat dit de poorten zijn die deze zaken gebruiken.

In een Telenet punt wisten ze ook geen raad met deze, ze wisten me enkel te vertellen dat ze deze fout nog al eens gezien hadden maar hadden geen oplossing.

Ze konden me enkel aanraden om naar de technische dienst te bellen van Telenet en mijn vraag daar voor te leggen.

Heb ik nog niet kunnen doen omdat het reeds te laat is om te bellen. (9 to 5 hé)

 

Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met deze foutmelding en hoe ik dit kan oplossen.

Voor alle duidelijkheid mij Hotmail adres heb ik moeiteloos kunnen configureren en werkt zeer goed op de LUMIA 800.

Conclusie:  Het ligt duidelijk niet aan het toestel maar wel een configuratiefout.

 

WIE KAN MIJ BIJSTAAN MET RAAD EN DAAD......

 

Alvast mijn dank

Grts

Bektronics

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.