Ga naar inhoud

recovery stick windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een recovery stick aangemaakt in windows 10, ik zit echter met een vraag die maar niet duidelijk beantwoord geraakt vandaar de vraag deze keer aan jullie forum, ik heb in windows 10 de optie snel opstarten aangevinkt, als ik nu die recovery tool bij niet opstarten windows in laptop steek en ik heb voordien in bios verandert dat er eerst via usb stick moet opgestart worden, kan ik dan op deze manier opstarten met die usb stick ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, usb stick doet het dus niet, start gewoon op via gewone manier, ik ken er niet veel van maar volgens mij als je de optie snelle opstart binnen windows aanvinkt ( en het is zeker zo dat hij dan vlugger opstart) houd hij geen rekening met als eerste optie kijken of er usb stick aanwezig is in een usb poort, ook al staat dat zo in het bios vermeld, je ziet ook op het startscherm trouwens dan niet de optie druk op F2 of F12, of bedoel je iets anders met kale opstart ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, justy zei:

ik heb in windows 10 de optie snel opstarten aangevinkt

 

Deze functie staat standaard al aan. Of heb je nog andere instellingen gewijzigd?

 

Bij de meeste computers krijg je via F8 een boot menu. Bij Acer is dat echter F12. Ik denk dat het voor Asus de Esc toets is. Probeer het eens.

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, functie staat inderdaad standaard aan, en er zijn geen andere instellingen gewijzigd, maar op deze manier krijg ik dus niet eventjes het scherm links onderaan  druk op F2 of F12 toets bij opstarten, en de F12 toets in mijn geval werkt dan ook niet bij het snel opstarten van windows,  als ik echter snel opstarten uitvink, krijg ik wel eventjes scherm F2/F12 en werkt usb stick wel, alleen duurt het opstarten dan merkelijk langer

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, justy zei:

en werkt usb stick wel

Je bent er dus uit?

 

41 minuten geleden, justy zei:

alleen duurt het opstarten dan merkelijk langer

Wat dus normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, feitelijk niet, volgens mij moet stick ook werken als je optie snel opstarten (inderdaad standaard in windows 10) aan laat staan, stick werkt enkel als ik snel opstarten uitschakel waar het inderdaad dan weer normaal is dat het opstarten merkelijk langer duurt, kernvraag is, waarom doet de stick het niet bij snel opstarten windows ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat ben ik ook:), ik ben ook nog bij Test Aankoop Connect, ik heb hen die vraag ook per mail gesteld, wacht nog wel op antwoord, volgens hen moest dat wel gaan (telefonisch), ik heb alle respect voor de hulpforums en vrijwilligers, ik leer voortdurend bij, alleen, ik heb hier blijkbaar soms nog te weinig kennis voor of het wordt te technisch uitgelegd, het eindpunt heeft al enkele keren bij de computerherstelwinkel zelf gelegen waar het dan wel opgelost wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, justy zei:

Ja, dat ben ik ook:)

Dat had ik wel begrepen hoor.

 

Gelieve er de forumregels eens op na te slaan. Een vraag op meerdere fora plaatsen is namelijk niet toegestaan. Daarom zie ik me genoodzaakt dit topic te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.