Ga naar inhoud

recovery stick windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Op 27-10-2016 om 22:46, justy zei:

Kan deze topic heropend worden op dit forum als ik het bij pc tuts afsluit want verwarring troef daar, ik had geen weet van jullie forumregels, niet gelezen

 

Dat kan ... je kan hier gewoon verder gaan met onze medewerkers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2016 om 19:59, justy zei:

Tja, feitelijk niet, volgens mij moet stick ook werken als je optie snel opstarten (inderdaad standaard in windows 10) aan laat staan, stick werkt enkel als ik snel opstarten uitschakel waar het inderdaad dan weer normaal is dat het opstarten merkelijk langer duurt, kernvraag is, waarom doet de stick het niet bij snel opstarten windows ?

Bij normaal opstarten wordt de volgorde van opstarten afgewerkt zoals die ingesteld staat. Je computer gaat dus eerst die opties in chronologische volgorde af. Kijkt dus bijvoorbeeld eerst of het kan opstarten via de USB, daarna via DVD_Rom, netwerk, etc. Bij de snelle boot slaat het deze stappen en dus het controleren of het kan opstarten vanaf een USB over en start het systeem direct vanuit je harde schijf. Het hoeft dus niets eerst te controleren wat tijd scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, begrijp ik het dan goed  dat via snel opstarten in Windows 10  die recovery stick  per definitie onbruikbaar is ? Ikzelf heb twee laptops van Toshiba en merk dat ook de F toetsen (F2 en F12 bv) gewoon niet werken bij snelle opstart als je ze ingedrukt houdt tijdens snelle opstart om in set up menu of boot menu te geraken. Dus snelle opstart maar uitvinken en gewoon laten opstarten, duurt dan uiteraard wat langer maar dan werken zowel de F toetsen zeg maar en kan hij inderdaad opstarten vanaf bv die recovery stick. Ik had in het boot menu de opstartvolgorde al gewijzigd met als eerste usb  aan te duiden. Hartelijk dank trouwens voor je duidelijk antwoord,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als die recovery stick alleen op die manier werkt zal ik het inderdaad zo maar laten staan, (dus geen snelle opstart). Er was ten andere ook een probleem bij snelle opstart met Norton Internet Security, alhoewel niet bij alle laptops die ik wat mee in de gaten houd, bij zowat de helft startte Norton niet altijd mee op, heb dit dan verholpen door er Bullguard op te zetten, die heeft geen last met snelle opstart, die heeft dan weer wel last met sommige laptops en Thunderbird, maar dit is een ander verhaal......Oef, eindelijk iemand die mijn vraagstelling begrijpt en een antwoord geeft waar ik mee kan leven, oprechte dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.