Ga naar inhoud

virus


Rob+65

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met virus scanner windows defender word iedere keer uit gezet als mijn pc is op gestart.

En andere dingen worden ook uit gezet zoals Malwarebytes.

En avg die ik er af heb gegooid staat er ook tussen dat die is uitgeschakeld.

 

Ik heb AVG free er op gehad toen zij hij in eens dat ik moest updaten.

ik dat gedaan toen had ik ineens de proof er opstaan van kopen.

Nu wil ik weer de free versie er op zetten maar dat vertikt hij iedere keer.

Denk dat de ouder er niet goed van af gaat en dat die blijf staan omdat hij blijft herhalen dat de p[roof versie voor bij is.

mvg. Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob+65,

 

meestal werken gratis virusscanners als volgt: je kan eerst voor een proofperiode de volledige versie (de pro-versie) gebruiken, maar na zoveel tijd wordt je gevraagd om te upgraden (de pro te betalen dus)

Op dat ogenblik krijg je evenwel de keuze om bij het programma te blijven en op de freeversie over te schakelen (die minder mogelijkheden heeft, maar normaal voldoende goed is)

 

Zelf gebruik ik AVG niet, wel een andere freeware antivirus, maar ik vermoed dat jij dus bij die keuze gekomen bent na je proefperiode.

Het is dan kwestie van even goed te lezen en voor die freeware-versie  te kiezen. (maar 'k kan je er dus niet bij helpen - iemand anders die AVG heeft wel?)

 

1 uur geleden, Rob+65 zei:

Nu wil ik weer de free versie er op zetten maar dat vertikt hij iedere keer.

Ik vermoed dat jij opnieuw AVG wil installeren, maar die merkt dat hij al op je computer staat en dus vertikt hij dat.

 

Ook vermoed ik dat hij er nog wel op staat, vermits je defender uitgeschakeld is. (als je een eigen antivirus installeert, merkt Windows het en schakelt zelf zijn Defender uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al eerst de free versie er op staan.

Maar als ik de pc heb op gestart duurt het zeker een minuut voor hij aan geeft dat ik naar mijn virus scaner moet kijken en dan staat hij uit.

En heb ik iedere keer problemen om hem aan te krijgen.

Een ander rade mijn aan om panda te nemen.

En ik zal eens in de register gaan kijken en daar ook alles wat ik tegen kom van avg er uit gooien.

Heb ik al eerder gedaan maar er staat zoveel in dat dat het haast niet te doen is.

en nog zegt hij dan van je moet kopen de proef versie is verlopen.

 

mvg Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Rob+65 zei:

En ik zal eens in de register gaan kijken en daar ook alles wat ik tegen kom van avg er uit gooien.

 

Opgepast daarmee, nog niet doen!!! Ik kom over enkele ogenblikken met een veilige instructie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat ik uit moet kijken in het register dat weet ik, de hart van de machine.

ik heb met de avg remover weggehaald daarna mijn register alles er uitgegooid 

Wat er nog in stond op een paar na waar ik aan twijfelde of het wel daar van was.

En dat was nog al wat.

Daar na heb ik Panda genomen en geïnstalleerd.

En nu van morgen weer op gestart.

en geen melding meer.

Prima zo bedankt. er voor.

Dus als het goed is het probleem verholpen.

Nogmaals hartelijke dank voor de snelle antwoorden.

 

mvg Rob.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is normaal dat Windows Defender wordt uitgeschakeld bij de installatie van een extern Antivirus programma. Twee antivirus programma's naast elkaar, is sterk af te raden.

 

En hoe zit het nu met MBAM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rob+65 zei:

ik weet niet wat MBAM is ?.

 

Het is de veel gebruikte afkorting van Malwarebytes Anti-Malware.

 

Je zat met het probleem dat die uitgeschakeld werd. Is dat nu opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.