Ga naar inhoud

Beeldscherm gaat continu aan en uit


Gacer

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Probleempje met de pc van mijn vader. Hij kreeg een melding voor een reboot van hardware (weet zelf niet meer precies wat) en had die genegeerd. Daarna begon het scherm aan en uit te gaan (niet de voeding) waarbij ook steeds de opstartprogramma's werden afgebroken en weer gestart. Doe ctrl alt del en het scherm blijft constant (zoals het hoort), waarna ook het venster taakbeheer constant blijft (de achtergrond, dus het bureaublad, blijft aan en uit gaan). Meerder keren opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. De CPU zit continu aan 100% te draaien en het is onmogelijk om bijvoorbeeld explorer.exe te laden omdat je twee letters kunt intikken en je daarna niets meer hebt.

Het ligt volgens mij dus niet aan het beeldscherm zelf, maar wel aan iets anders. Een virus? Een storing? Ik kan geen enkel programma starten want hij doet de hele tijd een soort van reset.

De pc is ongeveer 3 jaar oud, volledig geüpdatet en draait op Windows 10.

 

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gacer,

 

welkom op PCH.

 

Wat ik zou doen: opstarten in Veilige modus en een herstelpunt terugzetten van vóór het negeren van die hardwaremelding. En dan even opletten wat je allemaal doet.

(re klikken op start > opdrachtprompt(administrator' > typ in msconfig en enter > bovenaan het tweede tabblad Opstarten en daar aanvinken: opstarten in veilige modus (kies maar voor minimum) - rebooten, herstelpunt terugzetten en terug instellen op gewoon opstarten (vinkje weghalen dus) )

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord, Passer.

Ik kan helaas niet klikken op start of via de Windows-toets naar het startmenu gaan. Als ik dat doe, volgt die voornoemde 'reset' weer, waardoor het bureaublad een soort van ververst. Kan ik dit op een andere manier doen via bijvoorbeeld taakbeheer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een voor u passende instructie te geven ga ik je hier een mix van twee handleidingen plaatsen:

 

Windows zal normaal gesproken de 'herstel omgeving' automatisch starten bij bepaalde boot mislukkingen. Bijvoorbeeld: na twee opeenvolgende mislukkingen om het hoofdbesturingssysteem te starten, of als er twee opeenvolgende afsluitingen plaatsvinden binnen twee minuten na voltooiing van het opstarten of na soorten van secure boot of Bitlocker fouten. 

Of: Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op de knop PCH004.jpg (Afsluiten) en vervolgens op Opnieuw opstarten.. (Zie rechter benedenhoek van het aanmeldingsscherm). Opgelet: Er wordt geen aanmeldingsscherm getoond wanneer je account niet beveiligd is met een wachtwoord of pincode.

 

Op het moment dat u het menu (op blauwe achtergrond) van de Windows Herstelomgeving ziet, kies je voor Problemen oplossen.

Veilge modus Windows 10 - PCH005.jpg

 

 

Klik op Geavanceerde opties.

 

Veilge modus Windows 10 - PCH006.jpg

 

In het volgende scherm klik je op Systeemherstel.

 

5a.JPG

 

 

Dan dien je het doelbesturingssysteem te selecteren, klik erop.

 

6a.JPG

 

 

In het volgende scherm klik je op Volgende.

 

7a.JPG

 

 

Selecteer dan het gewenste herstelpunt.

 

Wil je weten of het terug zetten van het herstelpunt gevolgen heeft voor geïnstalleerde software of drivers  klik dan op zoeken naar programma’s die worden beïnvloed.

 

8a.JPG

 

 

Na de zoekopdracht krijg je het resultaat- venster. Klik er op sluiten.

 

9a.JPG

 

 

Klik op Volgende.

 

10a.JPG

 

 

Klik op Voltooien.

 

11a.JPG

 

 

Klik nog op Ja.

 

12a.JPG

 

 

Het systeemherstel wordt uitgevoerd.

 

13a.JPG

 

14a.JPG

 

 

Als het systeemherstel voltooid is klik je op opnieuw opstarten.

 

15a.JPG

 

 

Klik op sluiten.

 

16a.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je de instructies goed uitgevoerd.

Omdat je o.a. een voor een 'virus' vreesde, doe dan ter afronding eens het volgende:

 

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Kies voor "I want a free one-time scan with ESET Online Scanner”.

Klik op "Scan Now". In een apart scherm krijg je de vraag om EsetOnlineScanner te downloaden.

Klik op de link van esetonlinescanner_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetonlinescanner_enu.exe.

Zet een vinkje bij “Download Latest Version of ESET Online Scanner" en klik op "Accept".

In het bovenste deel van het keuzescherm klik je op "Enable detection of potentially unwanted applications"  en open in het onderste deel de "Advanced settings".

 

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Enable detection of potentially unsafe applications
  • Enable detection of suspicious applications
  • Scan archives
  • Enable Anti-Stealth technology
  • Clean threats automatically

 

Klik op “Start”. De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is. Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.