Ga naar inhoud

Externe harde schijf wordt niet herkend


JJJJ

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf: WD Elements
Plots, komt deze niet meer zichtbaar tussen mijn schijven... Maar, ik kan hem nog wel zien bij apparaten en printers...
Ook bij computerbeheer komt hij ertussen, maar wel als onbekend, niet geïnitialiseerd en niet toegewezen...
Een maand geleden had ik hetzelfde voor met een andere harde schijf, maar die kwam er dan niet meer tussen. Hebben we laten nakijken door iemand, maar die viel niet meer te redden. (ook vol met belangrijke foto's)

Heb al van alles gelezen over wat je kan doen, maar ben er nog niet uit.
Volgens mij kan een schijfletter toewijzen aan de schijf helpen? Maar ben een echte leek op dat vlak :-s

Weet er iemand wat ik het beste kan doen? Er staan heel veel foto's op deze schijf en zijn zeer belangrijk voor mij, dus het moet absoluut lukken!

Alstublieft, help iemand... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, JJJJ zei:

Volgens mij kan een schijfletter toewijzen aan de schijf helpen?

 

De weergave in schijfbeheer die je beschrijft belooft niet veel goeds. Koppel ze echter eens aan een andere computer.

 

Je verwijderd die schijven toch telkens via hardware veilig verwijderen?

 

Tip: Plaats je data (foto's, enz) ALTIJD op je interne harde schijf en gebruik je externe harde schijf om er een back-up op te zetten. Nu plaats je je data op een externe harde schijf en je heb er nergens een back-up van. Je heb kunnen ondervinden dat dit om problemen vragen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een andere pc is het hetzelfde...
Altijd via veilig verwijderen...

Ik koop altijd per 2 externe harde schijven aan en zet telkens alles dubbel.
Probleem is dat het over foto's gaat en dat past niet allemaal op m'n pc... veel te veel GB.
Omdat die andere nog niet zo lang geleden "het begeven heeft" staan dus de laatste foto's nog niet dubbel...
Ik heb nu plaats op een cloud aangekocht om dit in de toekomst te voorkomen... maar daarmee heb ik deze foto's nog niet terug.

Het rare is dat alles goed werkte en dan plots niet meer, zonder dat er iets gebeurt is. De schijf ligt steeds op dezelfde plaats en ben er steeds voorzichtig mee.

Iemand een idee aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wilt me niet lukken... ook niet met andere recovery programma's :-s

Vanaf nu hoor de ik de schijf lichtjes kraken en tikken, dus lijkt me niet zo best.

Gvd, nooit koop ik nog een HDD van WD !!

aangepast door JJJJ
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JJJJ zei:

Vanaf nu hoor de ik de schijf lichtjes kraken en tikken

Een mooi getik is niet lelijk, maar in dit geval is de schijf de geest aan het geven...

(tussen haakjes: 'k heb zelf buiten mijn ssd twee WD's in mijn systeem zitten, ze doen het al enkele jaren goed... - zo zie je maar...)

 

Enne, de moraal: Heb je alles nog maar op één medium staan: stel niet uit om het op een ander medium te zetten (maar daar ben je ook wel achter vrees ik...)

 

ps: Recuva geprobeerd? - er zijn nog andere goede progs, maar je moet natuurlijk eerst je schijf kunnen benaderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk ook dat z'n licht uitgaat, maar niet letterlijk, want het lichtje werkt nog :-)

Ik ben al sinds een paar uur een scan aan het doen met Stellar Phoenix Windows data recovery..
Maar had niet verwacht dat het zo lang zou duren, weet niet goed of die wel het goede aan het scannen is?
Met alle andere recovery programma's bleef het steeds vasthangen...

Ik heb deze schijf samen met een andere aangekocht enkele jaren geleden en zo content van dat ik er nog 2 heb bijgekocht :-(
Toch eens een serieuze mail sturen naar WD ook?! 2 externe harde schijven die bijna op dezelfde moment stuk gaan?
Ik heb niet veel zin om die nieuwe nog te gebruiken eigenlijk...

Ja, uitstellen is niet goed :-( Maar ja soms kan je niet alles meteen doen he ;-) Toch zal dit in de toekomst iets stipter moeten!
Ik heb met een 4 tal programma's geprobeerd, maar weet al niet meer of Recuva ertussen zat.

Het rare is dat de schijf nog steeds tevoorschijn komt tussen apparaten en printers... en ook bij computerbeheer...
Valt het dan toch nog te redden?

Enfin, ik laat deze scan maar even voortdoen en anders probeer ik die Recuva nog eens... Fingers crossed !!

Bedankt alleszins aan allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat info:

Welk geluid maakt je harde schijf?

 

Tikkend geluid van de harde schijf.

Hier wordt de oorzaken  getoond aan de hand van video filmpjes

Defecte ROM-chip?

http://www.youtube.com/watch?v=kI4pdtivkbk&feature=related

 

Defect bordje:

http://www.youtube.com/watch?v=PoVBHG4kajA&feature=fvwrel

 

Slechte sectoren:

http://www.youtube.com/watch?v=7E3vy7L9hPU&feature=related

 

Slechte clusters:

http://www.youtube.com/watch?v=9fZlT-_I-0A&feature=related

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.