Ga naar inhoud

TL WDR3600 geenwifi


Brejen

Aanbevolen berichten

ik gebruik sinds meer dan een jaar een tl wdr3600 router zonder problemen.  Nu heb ik sinds een paar dagengeen wifi meer via de router. enkel het bekabeld netwerk functioneert nog.

ik heb zelf neits gewijzigd aan de instellingen.

wat kan er mis zijn en wat moet ik doen om dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin met de router stroomloos te maken: trek het spanningskabeltje uit de router gedurende  een minuut. (niet de stekker uit het stopcontact, want dan blijft de adapter nog een tijdje spanning afgeven).

helpt dat niet dan de router resetten naar fabriekswaarden (zie handleiding hoe lang de resetknop moet ingedrukt worden)

je kan ook bij tlink eens op zoek gaan naar een firmware-update. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

terugzetten naar fabriekswaarden laat de beveiliging gewoon in tact: de netwerknaam en -sleutel zijn dan (weer / nog steeds) zoals op de sticker.

hoe je die reset pleegt staat in de handleiding, maar meestal volstaat het volgende: druk het resetknopje in tot de lampjes beginnen te knipperen.

 

overigens: weet je zeker dat de router geen wifi levert en dat het geen probleem van je pc is?

oftewel:

- kan je met een ander apparaat (telefoon ofzo) ook je netwerk niet ontdekken?

- kan je überhaupt netwerken zien als je via netwerkcentrum naar draadloze netwerken laat zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de naam van mijn netwerk maar ik kan dit netwerk op geen enkel toestel meer zien. Niet op Pc, laptop, smartphone, noem maar op.

Wanneer ik de router uit en aan schakel dan komt de naam van het netwerk heel even in de lijst van beschikbare netwerken maar het staat vermeld als 'opgeslagen' en niet als 'verbonden'.

na enkele seconden verdwijnt dat netwerk weer en kan ik het niet meer zien.

Ik blijf wel andere netwerken (meestal openbare ) zien.

vandaar dat ik dus vermoed dat er een probleem is met de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.