Ga naar inhoud

geen usb opstart mogelijkheid in bios


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wou voor een vriendin een opstart herstel medium maken via eigen tool in windows10 maar zie in haar laptop Compac Pressario CQ71-310SB in het opstart bios geen usb staan, enkel de harde schijf en ingebouwde cd/dvd speler, zit daar ergens een verborgen instelling of kan die gewoon niet opstarten via usb mocht windows niet opstarten, kan dan wel een opstart dvd branden via ingebouwde tool in windows 10 via een systeemherstelschijf maken maar hoe kan ik die dan eventueel uitproberen of die werkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Justy,

 

Het is héél belangrijk om voor dat je een opstart herstel usb stick maakt, deze eerst helemaal leeg te maken(formaten) anders krijg je inderdaad dit probleem.

 

Groetjes Jonas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit is correct, maar het probleem is dat voordat ik usb stick wou aanmaken ik eerst de instelling in bios wou veranderen naar eerst opstarten van usb en daar bij genoemde laptop geen usb vermelding te zien was, terwijl bij mijn andere laptops (toshiba) deze vermelding wel stond zodat ik ze kon aanpassen, daar werkt die stick trouwens wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, nu is het niet meer afgesloten, jammer dat ik geen schermafdruk gemaakt heb, want echt waar, ik zie echt niet in waarom ik hiervan een melding zou maken, blijft natuurlijk nog de vraagstelling over, ik zat in het bios opstartgedeelte maar er ontbrak de mogelijk om usb als eerste op te laten starten voor de harde schijf, dus ik begrijp de reacties van hierboven niet, bij de toshiba's van vrienden (ik raad persoonlijk Toshiba aan als laptop bij vrienden, ook computer herstelwinkel waar ik heel af en toe nog eens naar toe moet als het via het hulpforum niet lukt) staat gewoon usb vermeld als opstart mogelijkheid, bij de compac van bewuste vriendin niet, dus dit is het probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, justy zei:

ik zat in het bios opstartgedeelte maar er ontbrak de mogelijk om usb als eerste op te laten starten voor de harde schijf,

 

Als ik me goed geïnformeerd heb dan beschik je over de volgende boot opties voor die pc:

Boot opties HP_Compaq001.jpg

 

Heb je USB Hard drive als eerste opstartmedium ingesteld?

 

De gebruikte USB stick moet dan uiteraard ook bootable zijn zo niet wordt de volgende in de rij aangesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hartelijk dank voor de info, zal contact maken met vriendin en zodra ik dit uitgeprobeerd heb laat ik je het weten, ikzelf heb toen deze bijkomende mogelijkheden niet gezien op haar scherm, zijn deze (usb) er wel op te zien dan is het probleem opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT: VOOR DEZE WINDOWS INSTALLATIE HEB JE GEEN ACTIVATIE KEY NODIG NORMAALGEZIEN!

 

heyy Justy!

Als je het dan toch met een dvd wilt doen, zorg dan dat deze een lege cd-rom is. Deze kan je in de meeste computerwinkels of online kopen.

Ik moest ooit eens een laptop resetten en na lang (2 dagen) zoeken heb ik deze tool gevonden! 

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-iso-download-tool

Download het bestand door hier te klikken:

capture heidoc.PNG

Daarna open je het bestand en vink je rechts expert view af.

 

dan kies je rechts voor Windows 10 een volg je de instructies.

 

Nu moet je de .iso bestanden uitpakken.

 

Daarna zet je deze bestanden op een cd-rom LET OP: Niet enkel plaatsen! Ook branden!

Steek deze in jouw andere pc en normaal gezien moet hij vanzelf van die cd-rom opstarten! Je krijgt dan alle opties!

Als het niet werkt, laat het dan even weten!

Groetjes Jonas 

 

 

iso download stap 1.PNG

aangepast door jonasthegamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet daar dus in de BIOS eerst voor naar het tabblad System Configuration Menu gaan. En dan staan dan o.a. de Boot Options.

 

Als via een Herstel CD/DVD wil opstarten i.p.v. een herstel USB-stick dan moet je in de bios Internal CD/DVD ROM drive als eerste opstartmedium instellen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.