Ga naar inhoud

Nieuwe game computer kopen


Roany

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe computer maar er is zoveel dat ik er zelf niet echt uit kwam. Ik wil graag een computer die toch wel voor een aantal jaren alle nieuwe spellen op de maximale settings kan draaien. Ik heb op een site waar ze de computer voor je in elkaar zetten wel iets gevonden, maar dat is mij toch iets te duur ( zal de specificaties onderaan zetten) er valt redelijk wat te besparen door een oudere versie grafische kaart te nemen. in dit geval is dat iets van 400 euro. en nu dus mijn vraag of wat ik gevonden heb goed is en of die 400 euro het wel of niet waard is. En als het niet goed is misschien wat suggesties.

 

 

 

- Moederbord       :MSI X99A SLI Krait
- Geluidskaart     :Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC1150
- Processor        :Intel(Haswell-e) Core i7 6800K - 3,4Ghz
- Processorkoeling :Corsair Cooling Hydro H80i v2
- Geheugen         :Corsair Dominator 16GB(2666Mhz) DDR4 geheugen
- Grafische kaart  :NVIDIA GTX 1080 8GB
- Opslag #1        :1000GB Harde schijf
- Opslag #2        :275GB SSD Crucial MX300
- Voeding          :Corsair CX650M voeding (650Watt)

 

 

Groeten 

Roan

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, superjona zei:

Dag Roan, 

 

Allereerst welkom op PC-Helpforum! 

 

Bovenstaande samenstelling zal je zeker niet voor €400 kunnen krijgen, want deze onderdelen zijn vrij high-end en dus vrij duur. 

 

Kan je even dit lijstje invullen? Dan kunnen we je beter verder helpen.

 

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig?  Gamen
  • Wat is mijn budget? - Rond de 1500 
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Maakt niet echt uit als het maar goed werkt
  • Ga ik overklokken? - Waarschijnlijk niet 
  • Ga ik later upgraden? - Ja
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? -  Nee
  • Ga ik zelf assembleren? - Nee
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee
  • Ga ik zelf installeren? - Ja
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  • Heb ik specifieke wensen? - Zo stil mogelijk 
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Nee

 

 

 

 

En ik bedoelde niet dat ik dat voor 400 euro kon krijgen, maar dat als ik de GTX 1060  zou nemen dat het dan 400 euro zou schelen en of dat het waard zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een GTX 1080 het waard is hangt vooral van je eisen en je monitor af. Speel je bijvoorbeeld op een enkel Full HD scherm, dan zal een GTX 1060 al meer dan voldoende snel zijn om de recentste games af te spelen met de hoogste beeldkwaliteit. Als je echter ook VR-games wilt gaan spelen, meerdere schermen gebruikt of bijvoorbeeld een 4K-monitor hebt, dan is het aangewezen om een GTX 1070 of zelfs een 1080 te nemen. De GTX 1070 vormt volgens mij het beste evenwicht.

 

Ik heb voor je deze samenstelling gemaakt: een snelle Core i5 6600K processor, stille Scythe Fuma koeler, 16 GB snel DDR4 RAM-geheugen, een goed uitgerust Z170 moederbord van MSI, een supersnelle 256 GB SSD, een harde schijf van 4 TB voor het opslaan van games, de GTX 1070 van MSI met stillere koeler, een erg stille voeding en ook nog een behuizing van Be Quiet. Al deze onderdelen kun je in de PC Builder steken, en op het einde zal er gevraagd worden of je assemblage wilt voor zo'n 50 euro.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2016 om 10:56, superjona zei:

Of een GTX 1080 het waard is hangt vooral van je eisen en je monitor af. Speel je bijvoorbeeld op een enkel Full HD scherm, dan zal een GTX 1060 al meer dan voldoende snel zijn om de recentste games af te spelen met de hoogste beeldkwaliteit. Als je echter ook VR-games wilt gaan spelen, meerdere schermen gebruikt of bijvoorbeeld een 4K-monitor hebt, dan is het aangewezen om een GTX 1070 of zelfs een 1080 te nemen. De GTX 1070 vormt volgens mij het beste evenwicht.

 

Ik heb voor je deze samenstelling gemaakt: een snelle Core i5 6600K processor, stille Scythe Fuma koeler, 16 GB snel DDR4 RAM-geheugen, een goed uitgerust Z170 moederbord van MSI, een supersnelle 256 GB SSD, een harde schijf van 4 TB voor het opslaan van games, de GTX 1070 van MSI met stillere koeler, een erg stille voeding en ook nog een behuizing van Be Quiet. Al deze onderdelen kun je in de PC Builder steken, en op het einde zal er gevraagd worden of je assemblage wilt voor zo'n 50 euro.

 
 

 

Quote

Voor sommige spellen is i7 al aangeraden zou ik dan niet binnen afzienbare tijd alweer een upgrade nodig hebben? en de samenstelling die ik al had was niet goed? of gewoon duur

 

 
 
 

 

aangepast door Roany
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.