Ga naar inhoud

Formule


hilde64

Aanbevolen berichten

De eerste tabel die je doorzond ziet er perfect uit!

De 2 volgende tabellen werken niet hier. zie bijlage

 

Als ik zelf de formule invoer werkt het ook niet. Er zal een instelling ergens verkeerd staan denk ik.

 

Maar ik kan perfect werken in de eerste tabel.

Hartelijk bedankt voor de grote hulp!

Hilde

Schermafbeelding 2016-11-18 om 13.11.57.png

Schermafbeelding 2016-11-18 om 13.20.27.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding is duidelijk:

"macro's werken niet in Office 2008 voor Mac",

dan heeft een oplossing met vba-code geen zin.

Bij de tweede melding van je Mac wordt het bestand PC-Helpf Hilde64-2-4.xls genoemd,

terwijl het bestand dat ik hier plaatste PC-Helpf Hilde64-2 heet en daar zit toch echt een macro in.

Download het laatste bestand nog eens opnieuw en kijk of er dan opnieuw een melding komt en welke.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de heel eerste tabel zie ik bij 'voorwaardelijke opmaak' deze formule staan: =NIET(ISLEEG(B2)). die werkt dus op de tabel die je terug zond. als ik deze formule invul op mijn tabel hier werkt het niet. Dus werk ik nu voort op uw tabel.

 

Juist het bestand  PC-Helpf Hilde64-2 terug geopend en krijg terug die meldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De eerste tabel die je doorzond ziet er perfect uit!

@alpha

Ik zie toch een fout op H109 en F150

@Hilde

Uit wat ik leer uit andere forums weet ik dat macro's en Mac  niet de beste vriendjes zijn. Daarom heb ik gekozen om met een VO te doen.

Wat loopt er dan verkeerd met de VO?

Staan er misschien nog formules inde cellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie toch een fout op H109 en F150

In H109 valt meteen op dat het karakter niet in het midden staat, dat komt omdat er na het teken nog een spatie staat. Als die wordt weggehaald is dat opgelost. Je kunt natuurlijk in plaats van het karakter te controleren ook kijken of de cellen al dan niet leeg zijn, maar in dat geval bestaat niet meer de mogelijkheid om er nog wat anders in te plaatsen.

In F150 zie ik geen fout: die cel is blanco en die blijft ook na het uitvoeren van de macro blanco, zoals gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.