Ga naar inhoud

Word 2016 template masterdocument obv subdocument of dropdownlist of checkbox?


K_1900

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Momenteel ben ik bezig met het creëren van een template voor de organisatie. De situatie is als volgt. Werknemers moeten drie verschillende documenten in drie verschillende fases aanleveren. Elk document heeft zijn eigen format en moet ook apart in te vullen zijn. 

 

In fase 1 heeft document 1 drie tekstblokken. In fase 2 heeft document 2 een aantal extra tekstblokken maar moeten de drie tekstblokken van document 1 weer terug komen. Dit geldt hetzelfde voor document 3 (welke dus dezelfde tekstblokken als document 1 en 2 bevat). Om onnodig "copy&paste" activiteiten te voorkomen ben ik op zoek naar een oplossing. 

 

Ik heb gekeken naar het creëren van 1 masterdocument en subdocumenten maar hierbij loop ik er tegen aan dat ik (als ik het document weer open) alleen de hyperlinks te zien krijg van de subdocumenten. Hierbij weet ik niet zo goed hoe ik de subdocumenten kan samenvoegen tot 1 document zonder dat de subdocumenten nogmaals te zien zijn. 

 

Een andere optie die ik conceptueel bedacht heb maar geen idee van heb of dit überhaupt kan in word, is als volgt. Ofwel een dropdown list waarin gekozen kan worden voor document 1 en dan de juiste tekstblokken zichtbaar worden, ofwel document 2 waar dan de tekstblokken voor document twee zichtbaar worden etc. Uitdaging hierbij is nog om dan de tekst die al ingevoerd is in document 1, ook weer in document 2 te laten verschijnen. 

 

Een eventuele andere optie is om document 1 gewoonweg te laten zien en een soort checkbox onder die tekstblokken te creëren. indien deze dan aangevinkt wordt verschijnt tekstblokken voor document twee onder document 1 en idem indien het vinkje voor document drie wordt aangevinkt. 

 

Ik ben erg benieuwd of één van deze oplossingen überhaupt kan in word. 

 

Alvast erg bedankt voor hulp/tips!

gr. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.