Ga naar inhoud

Word automatisch woord herhalen


Thomas Pertry

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Hoe kan je in word een woord automatisch laten herhalen, zoals de = fucntie in excell.  Als je bronveld dan veranderd, dan veranderd ook het gekopieerd veld.

 

Bijvoorbeeld: ik maak een standaardbrief voor mijn klanten waar ik enkel de inhoud verander, maar kop en voettekst hetzelfde blijft.

Bovenaan vermeld ik onze referenatie bvb TEPE/103/2019/234

 

Ik wil de brief afsluiten met volgende zin: Gelieve bij al uw communicatie uw referentie TEPE/103/2019/234 te vermelden.  Uiteraard is onderaan de referentie gelijk aan die van bovenaan.  Maar hoe ik word deze altijd standaard laten kopiëren.  En als ik dus voor mijn volgende klant een nieuwe referentie maak bovenaan bvb TEPE/103/2019/235, dan moet hij dit onderaan automatisch veranderen.  

 

Functie kan natuurlijk ook gebruikt worden voor de familienaam die bovenaan in de hoofding staat bij adresgegevens en deze dan te kopiëren naar de aanspreektitel.

 

mvg

thomas 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende manieren, ik vermeld er hier 1.

1. Typ in de header TEPE/103/2019/234, selecteer die tekst en kies in het menu: Invoegen --> Bladwijzer, typ in het venster dat verschijnt onder "Bladwijzernaam" een naam (bv. hoofding) en klik op Toevoegen
2. Dubbelklik in het document om het headergebied te verlaten; 
3. Plaats de cursor in het document op de plaats waar je de headertekst wil herhalen en kies in het menu: Invoegen --> Kruisverwijzing.
4. Kies in het venster dat verschijnt onder "Verwijzingstype": Bladwijzer, onder "Verwijzing naar:" Bladwijzertekst, en selecteer in het grote witte vlak de gewenste bladwijzer (in dit voorbeeld: 'hoofding'), klik op Invoegen en daarna op Sluiten.
5. Herhaal de punten 3 en 4 als je nog op andere plaatsen in het document dezelfde tekst wil plaatsen.
6. Als je de tekst wil wijzigen moet je die eerst op de plaats van de bladwijzer (in dit geval in de header) wijzigen, selecteer daarna een kruisverwijzing en druk op F9. De tekst wordt dan op die plaats bijgewerkt.
Opm: Als het om een korte tekst gaat die slechts 1 x wordt herhaald, dan behaal je met deze procedure niet zoveel (snelheids)voordeel.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Thomas Pertry

 

Dit topic wordt afgesloten wegens mulitpost op een ander computerforum.

 

Neem PCH forumregels even door.

 

Quote

Indien onze medewerkers vaststellen dat een vraag op meerdere fora is gepost, kan uw vraag tijdelijk en/of definitief "on hold" worden gezet. Dubbel werk voor onze "vrijwilligers" en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen. Geen goede methode om een probleem op te lossen. Onze medewerkers zullen u van deze tijdelijke en/of definitieve blokkering op de hoogte stellen.

 

59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png  59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png  59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.