Ga naar inhoud

Automatisch regels kopieren op celvoorwaarde


gvanwijk

Aanbevolen berichten

Ik wil graag automatisch regels kopieren naar ander werkblad indien celwaarde (tekst) aan bepaalde voorwaarde voldoet. Kan dat? Weet iemand daar formule of macro voor? Dank!

 

Dus (zie ) : indien waarde in kolom E = "ja" kopieer dan cellen B t/m D uit die rij naar tabblad "ja"

 

Gaat uiteraard om volgeschreven bladen, dus scheelt veel werk indien dit kopieren geautomatiseerd kan! 

Voorbeeld.xlsx

aangepast door gvanwijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een basic-bewerking in Excel. Aanwijzingen:
1. Begin op het eerste blad in B3 en kijk naar de inhoud van E3. 
2. Staat daar "ja", kopieer dan B3:D3 naar B3:D3 op het tweede blad; staat daar geen "ja" (of "nee"), kopieer naar B3:D3 op het derde blad.
3. Ga terug naar het eerste blad en ga daar naar de volgende rij tot er in kolom B niets meer staat. Naar een volgende rij gaan doe je door een teller te verhogen met 1.
4. Herhaal 1 t/m 3 en ga bij kopiëren ook in blad2 en 3 steeds naar een volgende rij door een teller te verhogen met 1.
Kopieer eerst eens met de macrorecorder, dan zie je wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gvanwijk zei:

Hoi Alpha, mag dan basic zijn, ik kan niets met je antwoord helaas. 

 

Dan misschien maar eens de helpfile van Excel raadplegen om je wat dingen eigen te maken.

Ik kan hier wel complete oplossingen gaan geven, maar dan stromen hier wellicht op korte termijn vele vragen binnen van mensen die allemaal geholpen willen worden zonder zelf ook maar iets te doen. Daar pas ik voor. Heb al meegemaakt dat grote bedrijven met omzet van miljoenen op een forum zoals dit vragen stellen omdat ze te gierig zijn om daarvoor een softwarebedrijf in de arm te nemen. Eveneens al meegemaaktt dat iemand zich (ook nu nog) op zijn website als Excel- en vba-expert presenteert, maar de meeste vragen op fora dumpt om de antwoorden vervolgens aan zijn klanten te verkopen. Als 'helper' weet je niet op voorhand (en vaak ook achteraf niet) met wie je te maken hebt, vandaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.