Ga naar inhoud

Zoeken met Index en vergelijken


excelbeginnertje

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Voor verschillende teams wil ik roosters bij gaan houden. Deze teams hebben in even en oneven weeknummers een ander rooster (uren per dag).

Nu ben aan de slag gegaan met de functie index en vergelijken. Doel is, om op een invulblad het team, persoon en uren per dag in een even week en oneven week als vast gegeven te zetten en in een ander blad in een kalender dit weer te geven. Ik krijg bij de eerste opzet echter al de foutmelding verwijzing en ook NB?

Wie kan me hier mee helpen alstublieft? Volgens mij is het bereik namelijk gewoon goed. Bij de eerste dag, werkt het namelijk wel? Zie bijgevoegd bestandje.

 

Dank u wel alvast :-)

Map1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De indexfunctie ziet er zo uit: =INDEX(Bereik;rijnummer;kolomnummer).

Rij- en kolomnummer kun je met de functie =VERGELIJKEN bepalen, zoals je waarschijnlijk hebt wilen doen.

Maar je gebruikt 2 x een rijnummer na elkaar, dat kan dus niet goed gaan.

Gebruik de helpfile van Excel, de index- en ook alle andere functies worden daar zeer goed uitgelegd.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het zo zien, er moet een invulblad komen waarin ik een kolom wil maken met de team nummers, daarnaast een kolom met de naam van de persoon, daarnaast de kolommen met de dagen (2 keer 5 dagen, omdat men om de week een ander rooster heeft).

In het volgende blad komt een kalender die per dag (datum) invult welke persoon, op welke dag, hoeveel uren aanwezig is. Echter, personen hebben dezelfde naam, maar zullen in verschillende teams voorkomen. Het zo mooi zijn, als ik dan bijvoorbeeld in rij 1 alle datums heb (vanaf cel3) en in kolom 1 het team, kolom 2 de naam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.