Ga naar inhoud

Telkens een dag bij een datum


MDanny

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb even een vraag betreft het telkens optellen van een nieuw dag bij een bepaalde datum.

Dus ik heb bijvoorbeeld in A1 een uitgiftedatum van 22-09-2016 en in B2 de retour datum van 29-11-2016.

Nou wil ik in bijvoorbeeld in C3 een formule plaatsen die ervoor zorgt dat ik in C3 het aantal dagen te zien is dat desbetreffende document retour is.

Hoe en wat voor formule moet ik nou invoeren in cel C3?

Ben even de kluts kwijt.

Bedankt alvast voor de hulp.

 

Mvg Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het aantal dagen dat het document retour is".

Wat versta je daar onder?

Ik versta daaronder: de huidige datum (30-11-2016) minus de retourdatum (datum waarop iets terugontvangen is, 29-11-2016).

Bedoel jij dat ook, of bedoel je iets anders?

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van de kolommem A, B, en C een tabel wil maken, waarbij je in kolom A uitgiftedatums plaatst en in kolom B retourdatums, dan kun je best de formule in C1 aanpassen als volgt:

=ALS(B1>0;VANDAAG()-B1;"")

Die functie kun je  in kolom C naar beneden kopiëren, waarbij je dan geen ongewenste resultaten krijgt.

 

NB: De cel op de eerste rij in kolom C is niet C3 maar C1, je typt hier steeds de verkeerde cel.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.